This is why I Love Classical Music

Ik hoor de meeste van jullie al denken, nee dat is niet mijn muziek genre!
/ Most people think, no that’s not the kind of music genre i like!


Music

Wat veel mensen niet van mij weten is dat ik van Klassieke muziek houd. Ik hou bijvoorbeeld ook van House, Dance, R&B, Hip-hop en pop, maar op een liedje zoals Applause van Lady Gaga kan ik niet op relaxen. Dan wil ik alleen maar dansen! (Is natuurlijk ook leuk, maar niet altijd!) Af en toe heb  ik relax muziek nodig en dat is voor mij klassieke muziek. / Most people don’t know i love classical music. But i also like House, Dance, R&B, Hip-Hop and pop. But I can’t relax at a song like Applause from Lady Gaga. I just want to dance at this song! (Dancing is fun, but not all the time!)  Sometimes i need relax music, for me that’s classical music.

Kun jij een aantal klassieke nummers opnoemen? Ik heb hier een aantal titels voor je: Symphony no. 5,  1812 overture en o fortuna… wacht even, haak nog niet af! Voordat ik mij ging verdiepen in klassieke muziek kon ik geen titels opnoemen.  Klassieke muziek wordt heel veel in de televisiewereld gebruikt zoals films en reclames. Hier een aantal op een rijtje: /Can you mention some classic songs? I’ve some titles for you: Symphony No. 5, 1812 overture and o fortuna… wait, don’t sign off! Before I got into classical music,  I couldn’t  mention any titles. Classical music is often used in the world of television as movies and commercials. Here a few in a row: /


Robin Thick met When i get you alone met verwerkte stukken uit Symphony no. 5 van Beethoven. /Robin Thick with When i get you alone, with parts of Symphony no. 5 from Beethoven.


De film V for Vendetta met 1812 overture van Tchaikovsky, deze muziek wordt heel veel gebruikt in reclames en films. /The movie V for Vendetta with 1812 overture from Tchaikovsky, this music is often used in movies and commericals.


O Fortuna van Carmina Burana is in de 13e eeuw geschreven als gedicht. Tussen 1935 en 1936 op is het  muziek gezet. Ook is dit een heel erg bekend stuk en vind je die veel terug in films en commercials. / O Fortuna from Carmina Burana is written as a poem in 13th century. The music is made between 1935 and 1936. This music is often used in movies and commercials.


Part 3, Summer van Vivaldi. Dit nummer komt uit de Four season, Vivaldi’s best bekende werk. Elk seizoen heeft heeft zijn eigen muziek verdeeld in 3 nummers. /Part 3, Summer from Vivaldi. This song is is from the four seasons, Vivaldi’s best known work.  Every season has is own music, divided into 3 pieces of music.


Also sprach Zarathustra van Richard Strauss. Het muziekstuk is bij het grote publiek pas bekend geworden door de film 2001 space odyssey, muziekliefhebbers kende het natuurlijk wel. /Also sprach zarathustra from Richard Strauss. The track has become famous by the bigger audicene by the movie 2001 space odyssey, music lovers already knew this song.

Mijn favorieten:/My favorites:


Ook Clair de luna van Claude Debussy is als gedicht geschreven in 1869 en uitgebracht op muziek in 1921. Love this commercial!! Fun fact, het budget van deze “short-movie” was $42 miljoen. / Clair de lune from Claude Debussy was also written as a poem in 1869. In 1921 released as music. Fun fact, The budget of this “Short-movie” was $42 million


Arrival of the birds van The Cinematic Orchestra, deze favoriet behoort eigenlijk niet tot klassieke muziek omdat het geschreven is in 1999. Echte klassieke muziek is geschreven tussen 1550 en 1900. Maar het is een nummer dat ik graag met je wil delen. Love this music! Deze muziek helpt me echt om te relaxen.
/ Arrival of the birds from The Cinematic Orchestra. This favourite doesn’t belong to the classical music. Classical music should be written between 1550 and 1900. But I wanted to share this song anyway. Love this music! This music helps me to relax.

Ken je nog meer films of reclames waarin klassieke muziek wordt gebruikt?
/ Do you know any movies or commercials in which classical music is used?

Dankjewel voor het langskomen! Vergeet je niet om een berichtje achter te laten? Ik zou het erg waarderen!
/Thanks for stopping by! Don’t forget to leave a comment. I would really appreciate it!

See u soon!

Isabel Cristina

♡ E-mail adres wil not shown in comment

