Different Colombians

De mensen die mij kennen weten dat ik uit Colombia kom. Maar mensen die mij niet (goed) kennen vragen mij vaak waar ik vandaan kom. De bevolking van Colombia is samengesteld uit circa 30% blanken (blanke huid met donker haar, blond haar met blauwe ogen komt er bijna niet voor) 40% mestiezen (persoon geboren uit een europeze, vaak Spaanse of Portugese, vader en een indiaanse moeder of omgekeerd) 18% mulatten (Een mulat is een persoon geboren uit een blanke (in Zuid-Amerika vaak Spaanse of Portugese maar ook Franse, Engelse of Nederlandse) vader en een zwarte moeder of omgekeerd)., 7% afro-colombianen en 5% indianen. Je kunt je misschien nu wel voorstellen dat er heel veel verschillen zijn tussen het uiterlijk van verschillende Colombianen. Het gaat dus echt van diep zwarte negroïde tot licht Spaans-achtig uiterlijk. Zelf behoor ik denk ik tot de 40% mestiezen. Maar de meeste van mijn genen nijgen naar die van indianen, althans met een veer in m’n haar ben ik net Pocahontas haha.

/Most people who know me, know i am from Colombia. But people who  don’t know me, ask me where I am from. The population of Colombia is composed of approximately 30% white (white skin with dark hair, blond hair and blue eyes is very rare in Colombia), 40% mestizo (person born of a europeze, often Spanish or Portuguese, fathers an Indian mother or vice versa) 18% mulattos (A mulatto is a person born of a white (in South America often Spanish or Portuguese, but also French, English or Dutch) father and a black mother or vice versa)., 7% afro-Colombians and 5% Indians. As you may well imagine that there are many differences between the appearance of Colombians. They can be very dark negroid till Spanish-like. I think I belong to the 40% mestizo. But the most genes belong to indians. Put a feather in my hair and I look like Pocahontas haha.


Ik heb een aantal bekende Colombianen op een rijtje gezet:
/I’ve made a list of a few famous Colombians:

Shakira
Shakira, zangeres /singer

Diego Palomeque
Diego Palomeque, Atleet /Athlete

Sofia Vergara 1
Sofia Vergara actrice /actrice

Nairo quintana
Nairo Quantina, wielrenner /racing cyclist

Nina Garcia
Nina Garcia, Fashion director Marie Clair & Elle, Project Runway

Jody Bernal
Jody Bernal, zanger /Singer

Carolina Dijkhuizen
Carolina Dijkhuizen, zangeres (musical-)actrice o.a. Sister Act NL /Singer (musical-)actres Sister act NL
Juanes grammies 1
Juanes, zanger /singer

Wist jij dat al deze personen uit Colombia komen?
/Did you know all this people are from Colombia?

Bedankt voor het langskomen! Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat!
/Thanks for stopping by! Don’t forget to leave a comment.

See u soon!

Isabel Cristina

2 responses to “Different Colombians

♡ E-mail adres wil not shown in comment

