5 things I like about being adopted

I was born in my mama´s heart!
Mijn adoptie heb ik altijd als iets positiefs gezien. Natuurlijk heb ik altijd de vraag gehad op wie ik leek of dat ik geen babyfoto heb, maar dat heb ik nooit als negatief ervaren. Mijn adoptie heeft mij heel veel kansen gegeven, ik denk dat je je daar beter op kan focussen, toch?
/I’ve always seen my adoption as something positive. I never had a baby photo or always had the question from who i got my genes. But I never  seen them as something negative. My adoption gave me many opportunities, I rather focus me on positive things.

Graag deel ik 5 grappige, leuke, maar ook serieuze dingen dat ik leuk vind aan mijn adoptie. /I would like tos har 5 nice, funny but also serious things I like about my adoption.

1. 2 Families. Als je de ene familie even zat ben, heb je er nog één. Haha grapje! ;-) Mijn familie in Nederland zal nóóit worden vervangen door mijn familie in Colombia. Ik zie ze meer als een bonus familie. Nog meer mensen die om mij geven en van mij houden.
/1. 2 Family’s. If you don’t want to see one family, you still have the other family. That’s a joke! ;-) My Dutch family will never be replaced by my Colombian family. I see my Colombian family more like a bonus family. There are more people who care about me en love me.

2 Niet op je ouders lijken. In het artikel “ the most funniest question about my adoption” heb je kunnen lezen dat ik die vragen altijd leuk heb gevonden. Ook is het wel eens voorgekomen dat ik als tiener op straat niet bij mijn ouders wilde horen omdat ik vond dat ze mij “voor schut zetten”. Dan ging ik een meter achter ze lopen en doen alsof ik niet bij ze hoorde omdat ik toch niet op ze leek, alsof niemand dat doorhad! Haha, we kunnen er nu allemaal heel hard om lachen. ;-)
/2. I don’t look like my parents. In the article “the most funniest questions about my adoption” you read about the funny questions people ask me. I can really laugh about it! When I was a teenager I used the fact I don’t look like my parents. When I thought they were embarrassing me, I walked 3 feet behind them. Like nobody would know they were my parents LOL.

3. Verlegen. Als klein meisje was ik heel erg verlegen. Ik durfde niet op mensen af te stappen om een praatje te maken, mensen kwamen altijd naar mij toe. Één van de eerste dingen die mensen vroegen was “Waar kom je vandaan?”.  Erg handig want ik had meteen iets om over te praten! ;-)
/3. Shy. I’ve always been very shy, especially as a young child. I never dared to talk to someone. People always talked to me. One of the first questions people always ask me is “Where are you from?”. So I had always a subject to talk about! ;-)

4. Medicijnen. Al mijn hele leven heb ik astma en heb ik ook heel veel longonstekingen én dubbele longontstekingen gehad. Zonder medicijnen weet ik niet hoe ik er nu aan toe zou zijn.
/4. Medicine. My hole life I have had astma and a lot of pneumonias. I don’t want to know how I would live without any medicine.

5. Mijn bruine kleurtje. Mijn schoolfoto’s werden altijd in maart/april gemaakt. Net na de winter. Iedereen zag er dan bleek uit, maar ik niet. Naja, bij mij viel het niet op. ;-) Ook hou ik niet van zonnen, ik hoef maar 10 minuten in de zon te liggen voor een mooi kleurtje! :D
/5. My tan. My schoolpictures always been taken after the winter in April/March. Everyone looked very pasty but I didn’t. Well, I did, but no one noticed ;-) I don’t like sunbathing, for a nice tan I only have to be in the sun for 10 minutes! Yeahh! :D

Als je geadopteerd zou zijn, zou jij positief zijn over je adoptie?
/If you were adopted, would you think positive about your adoption?

Bedankt voor het langskomen, ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat!
/Thanks for stopping by! Don’t forget to leave a comment!

See  you soon!

Isabel Cristina

16 responses to “5 things I like about being adopted

  1. Wat een leuk stukje en wat fijn dat je er zo positief tegen over staat! Lijkt me een heel fijn gevoel :)

  2. The only adopted person I know is really positive about it. I can only think of positive things ig imagine my own family to be my adopted one. Because when adopted you grow up thinking of your adopted parents the same way I do about ny biological ones. Great article!

  3. Wat een leuk artikel! Fijn dat je zo positief bent over dat je geadopteerd bent. Ik zou zelf niet weten hoe het is, maar ik heb wel een paar vriendinnetjes die ook geadopteerd zijn en ze zijn er allemaal eigenlijk ook heel blij mee en hebben hele lieve adoptieouders.

  4. Haha ik zie heel veel herkenning hierin zoals die van achter je ouders gaan lopen (heb ik eerder ook wel eens gedaan). Ik ben ook nog steeds dankbaar en blij dat ik in Nederland mag opgroeien!

  5. Wat leuk om te zien dat je het ook positief kunt bekijken! ( niet dat iedereen het negatief bekijkt, maar ik zie weinig mensen die er zo positief over zijn! – net als een vriendin van mij die geadopteerd is, die lijkt het vaak verschrikkelijk te vinden ) en het is idd heel leuk als mensen gelijk een gespreksonderwerp hebben haha, maar ik ben Nederlands en ik krijg deze vraag ook altijd! en ik zou eigenlijk niet weten hoe ik het zou bekijken als ik geadopteerd zou zijn. Ik denk dat ik het ook wel over het algemeen positief zou kunnen zien, maar ik ben blij dat ik gewoon mijn echte ouders en familie heb.

♡ E-mail adres wil not shown in comment

