Christmas Inspiration

christmasMijn favoriete tijd van het jaar, KERST! Graag laat ik je zien hoe ik aan mijn inspiratie kom, kijk je mee?

De winkels stromen al vol met kerstartikelen! Had ik al gezegd dat ik van kerst hou? :D De meeste inspiratie haal ik van internet, tumblr en pinterest om precies te zijn. Maar waar ik het liefst kom zijn tuincentra’s. Tuincentrum osdorp in Amsterdam is mijn favoriet.

Ik weet niet hoe zij het doen, elk jaar zo vernieuwend, zo veel kerstbomen, zo mooi opgezet, zoveel leuke en nieuwe ideetjes. Ik was afgelopen week bij tuincentrum Osdorp en heb een aantal foto’s gemaakt. Dan kun je zien wat ik bedoel!

Christmas balls
Laten we beginnen met de kerstballen. Ik heb ze niet geteld, want het waren er te veel! Maar ze hebben zowat alle kleuren van de regenboog. Ben je dit jaar op zoek naar aparte ballen? Dan zul je die hier zeker tegenkomen. Ik heb een aantal van mijn favoriete ballen gefotografeerd.
Christmas balls 1

Wat een beauties hè! :D

Wat een beauties hè! :D

Op deze foto’s kun je heel goed zien dat ze naast de standaard ballen ook hele mooie bewerkte ballen hebben. Als ik later mijn eigen huis heb, ga ik hier zeker al mijn ballen halen! Nu past het helaas niet in mijn kerstslinger! :-(

Thousand TreesOp naar de bomen, ik had al verteld dat er heel veel bomen zijn. Thousend trees is misschien wat overdreven, maar het zijn er echt heel veel! Het leuke is, er zijn zo veel kerstbomen dat je altijd wel een kerstboom vind die jouw smaak is. Ik vind het gewoon knap hoeveel variaties je kunt maken van bijvoorbeeld de kleur wit, hieronder laat ik je een aantal voorbeelden zien. Mocht je het afvragen wat die bordjes in de boom zijn; op de bordjes staan dat het een “Plukboom” is, je kunt er dus voorzichtig iets uithalen! Leuk hè!
White treesPink TreesRed Trees  Gold TreesIk hou echt van die volle bomen. Bij volle bomen moet ik altijd een beetje aan de Bijenkorf bomen denken, prachtig vind ik die! M’n moeder en ik proberen die Bijenkorfbomen altijd na te maken haha. Wist je dat linten strikken goed de leegtes opvullen? De linkergoudenboom is mijn favoriet, en die van jou?

SPECIAL THEME’S
Naast de standaardbomen hebben ze ook een hoop “Speciale Thema’s”. Sommige thema’s zijn niet helemaal mijn ding, maar als je er naar op zoek bent is dit natuurlijk hartstikke leuk! Er zitten hele unieke thema’s tussen!
Into the wild christmasEen Afrika-boom! hoe leuk is dat? De hoofdjes zijn €16,95 en de slofjes zijn €10,95. Ok, niet al te budget, maar je hebt wel een unieke boom!
First ChristmasFirst Christmas tree, zo schattig! Ik heb wel eens een bal gezien met teksten zoals “Mijn eerste kerst” maar nog nooit een hele afdeling! Als je wil dan zou je je hele boom mee kunnen versieren! De bal kost €5,50, mocht je het je afvragen.

Sweet ChristmasEen sweet christmastree. Een boom vol met cupcakes en taartjes, je krijgt er bijna trek van! Prijzen liggen tussen de €1,95 – €2,95 per stuk.

Space TreeSpacetree, een boom vol buitenaardse mannetjes! Het is niet echt mijn ding maar de bomen zijn wel heel vrolijk en je blijft er zeker een paar minuten voor staan om de hele boom te bekijken. Prijs per bal/ornament €7,50.

Wooden plank christmas treeEn als laatste de wooden plank christmas tree. Ik had dit echt nog nooit gezien, maar ik vind het er zo tof uit zien! Heel erg handig als je allergisch bent voor dennennaalden en geen neppe kerstboom wil. Vooral op de foto rechtsonder ziet er heel leuk en sfeervol uit met die kerstverlichting! Verkrijgbaar in twee maten, prijs – €29,95 en €39,95. Duurder dan ik eigenlijk had verwacht, maar als je hem binnen zet kun je hem wel elk jaar opnieuw neerzetten dus dan valt de prijs in verhouding wel mee.

Christmas decorationKerstdecoratie, net zo leuk als de kerstboom. Als echte kerst-fan ben ik na het optuigen van de boom ook bezig met het decoreren van mijn kamer en huis.

JarDit idee is zo leuk maar ook zo simpel om na te maken. Een aantal potten, dennenappels en wat sneeuw, et voila!

decorationEcht zo leuk en creatief die kransen!

FlowerKerststukjes! Prachtig toch? Niet traditioneel, maar wel heel leuk en vernieuwend. Ik hou ervan!

scentchips En als laatste Scentchips. Zulke fijne geuren en leuke brandertjes. Om eerlijk te zijn ben ik na het maken van de foto’s meteen weggerend, als ik nog een minuut langer had gestaan had ik waarschijnlijk een doosje meegenomen. Heeft iemand ervaring met Scentchips? Het ziet er in ieder geval  heel leuk uit! Prijs bovenste brandertje €8,95, onderste €9,95.

Ik heb mijn ogen uitgekeken bij tuincentrum Osdorp in Amsterdam en een aantal leuke items gekocht. Deze items laat ik nog zien in een apart artikel.

Mocht je een dagje in Amsterdam zijn en je vind er niks aan of je woont in de buurt; ga naar tuincentrum Osdorp! Het is echt de moeite waard, want het is groot en er zijn heel veel leuke spulletjes! Via tram 1 van centraal Amsterdam kom je er langs! Oh ja, je kunt er ook heerlijk gebak eten. Ik dacht pas aan fotograferen toen m’n gebakje al op was haha.

Ik hoop dat je mijn inspiratie spot leuk vind en dat je net zo geïnspireerd  en enthousiast bent als ik!

Ben jij een echte kerst-fan?

Bedankt voor het langskomen, ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat!
/Thanks for stopping by! Don’t forget to leave a comment!

See  you soon!

Isabel Cristina

12 responses to “Christmas Inspiration

  1. Het komt altijd heel erg op me af als ik naar kerstdecoratie ga zoeken. Wat is er in winkels veel moois te zien dan, ik weet soms echt niet waar ik naar moet kijken! leuke inspiratie trouwens. Liefs

  2. Kerst is ook mijn favoriete tijd van het jaar! Wat leuk zijn die houten planken bomen zeg, zo simpel maar heel creatief! Thanks, inspirerend artikel!!! XOXO

  3. Hehe, jij bent er precies al klaar voor :-) Ik hou wel van de hele kerstsfeer, maar zelf doe ik thuis eigenlijk weinig qua versiering enzo. Gewoon wat lichtjes en kaarsjes, en dat is het. Ik zet zelfs geen boom.

  4. Ze moeten bij het tuincentrum vast gedacht hebben dat ze een fotograaf in huis gehaald hebben. Ik kan mij niet herinneren dat ik zoveel foto’s mocht maken in een winkel haha heel erg leuk om te zien hoeveel werk je ervan maakt.
    En de kerstspullen.. Een feest om naar te kijken!
    Ik had als baby ook een eigen kerst bal van Disney, en die heb ik nu nog steeds :) leuk dat ze er nu veel meer van hebben!
    De houten bomen kende ik al, vorig jaar werd er hier in Dordrecht al veel aandacht aan besteed via een man die met stijger en sloophout mooie meubels maakt. Vrienden hadden hem ook staan met hele foute ballen erin, wat hem weer heel tot maakte!

    De verwerkt ballen vind ik ook echt prachtig. En een dierenprintjes afdeling hahaha ze spelen goed in op de mode! :D
    Jammer dat ze zo duur zijn, anders had ik een vriendin een setje cadeau gedaan hihi

    Leuke post en ben benieuwd wat je gekocht heb! Dat je heb kunnen kiezen vind ik al heel wat ;-)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

