New in: Bordeaux Blazer & Customize

Bordeaux blazer 7
Al een tijdje was ik op zoek naar een leuke bordeaux blazer. Ik vond een hele leuke, maar er moest nog wel iets aangepast worden. /I’ve been searching for a bordeaux blazer for a while. I’ve found a nice one, but it needed a little adjustment.

Dit is het bordeaux jasje dat ik vond bij de Wibra voor €11,95. Echt geen geld!
Dit is de bordeaux blazer die ik vond bij de Wibra voor €11,95. Super goedkoop voor een blazer! Een leuke blazer die je kan sluiten met een haakje en een hele fijne stof. Het enige nadeel is dat de mouwen 3-kwart zijn. Je moet er van houden, maar aangezien ik het altijd koud heb is dit niet ideaal voor mij. Toen ik in de winkel de mouwen beter bekeek zag ik dat ik de mouwen kon aanpassen. De blazer heeft geen binnenvoering wat het erg makkelijk maakt om aan te passen. Dus heb ik de blazer toch gekocht! /I found this bordeaux blazer at Wibra for €11,95, Very budget for a blazer! You can close the blazer with a little fibula and it has a very nice fabric. Unfortunally the blazer has three-quarter sleeves. Not really my thing because I’m always cold! When I took a closer look at the sleeves I saw I could adjust the sleeves. The blazer has no lining what makes it very easy to adjust it. So, I bought the blazer!

.

1. Op deze foto kun je zien dat de mouw is omgeslagen. 2. De mouw is vastgemaakt met een klein steekje. 3. De binnenkant had een hele brede omgeslagen rand die ik kan losmaken. Door deze omgeslagen brede rand los te maken zou ik genoeg mouw hebben om er een lange mouw van te maken. 4. Het steekje voorzichtig losmaken met een tornmesje.
1. Op deze foto kun je zien dat de mouw is omgeslagen.
2. De mouw is vastgemaakt met een klein steekje.
3. De mouw had een hele brede omgeslagen rand die ik kan losmaken. Door deze omgeslagen brede rand los te maken zou ik genoeg mouw hebben om er een lange mouw van te maken.
4. Het steekje voorzichtig losmaken met een tornmesje.
/1. On this picture is the sleeve folded.
2. The sleeve is fasten with a little stitch
3. The sleeve has a very wide folded sleeve. If I would take it apart, I would have a full size sleeve.
4. Cut the stitch with a seam ripper.

.

1. Het kleine steekje is losgemaakt. Je ziet dat dit al veel meer mouw oplevert.  2. De mouw omkeren voor de volgende stap. 3. Voorzichtig het naadje losmaken. 4. De mouw is nu full size!
1. Het kleine steekje is losgemaakt. Je ziet dat dit al veel meer mouw oplevert.
2. De mouw omkeren voor de volgende stap.
3. Voorzichtig het naadje losmaken.
4. De mouw is nu full size!
/1. The sleeve is a little bit longer.
2. Fold the sleeve.
3. Cut the seam carefully.
4. The sleeve is now full size!

.

Hier kun je goed het verschil zien tussen links, de mouw full size en rechts, de mouw opgerold.
Hier kun je goed het verschil zien tussen links, de mouw full size en rechts, de mouw opgerold. /See the difference between the sleeves. Left, full size. Right, folded.

.

1.  Een nieuwe zoom maken. Eerst de blazer aantrekken zodat je weet hoe breed de zoom moet zijn. 2. Onder de naaimachine. 3. Zie je het zoompje? 4. Nu nog even de oude vouwen eruit strijken.
1. Een nieuwe zoom maken. Eerst de blazer aantrekken zodat je weet hoe breed de zoom moet zijn.
2. Onder de naaimachine.
3. Zie je het zoompje?
4. Nu nog even de oude vouwen eruit strijken.
/1. Making a new seam. First fit the blazer, you will know how long the seam has to be.
2. Sewing!
3. Can you see the seam?
4. Iron the sleeves.

.

Dit is het resultaat! Ik ben er erg blij mee. Lekker warme armen! :D Mocht
Dit is het resultaat! Ik ben er erg blij mee. Lekker warme armen! :D Mocht ik het over een tijdje de lange mouwen niet meer leuk vinden, kan ik ze nog altijd oprollen! ;-) / The result! I’m very Happy with the result. Nice warm arms! :D I can always fold the sleeves if I don’t like the long sleeves anymore! ;-)

De blazer heb ik vorige week gekocht bij de Wibra voor €11,95. Er zijn meerdere kleuren beschikbaar waaronder zwart. /I bought the blazer at Wibra for €11,95. There are several colours available, including black!

Heb jij wel eens een kledingstuk zelf aangepast? /Have you ever customize something?

See you soon!

Isabel Cristina
x

29 responses to “New in: Bordeaux Blazer & Customize

  1. Leuk, ben je goed met naaimachines? Ik moet het nog leren haha. Echt tof als je zulk soort dingetjes kan;) Liefs (Ik vind de kleur van de blazer ook mooi trouwens)

    • Haha dankje! Ik begin steeds beter te worden met de naaimachine. Ik ben begonnen op een Ikea naaimachine, maar vorig jaar heb ik een Janome naaimachine aangeschaft waar ik nog steeds heel blij mee ben! :D Gewoon lekker uitproberen, je bent heel creatief, dus het gaat je vast lukken! ;-) Liefs

  2. Keurig gemaakt zo! Het kleurtje vind ik echt heel erg mooi! Ik heb ook nog wel wat dingetjes in m’n kast hangen met van die korte opgerolde mouwtjes, misschien ga ik die ook maar winter proof maken..

  3. Wat handig dat je dat kan! Ik wou dat ik met een naaimachine overweg kon.. heb nog wel een aantal kledingstukken die ik wil aanpassen maarja ben bang dat ik het dan alleen maar erger maak hihi.

♡ E-mail adres wil not shown in comment

