Watches, Quantity or Quality?

Watches, quality or quantityAls horloge gek wilde ik mijn moeder maar wat graag helpen met het uitzoeken van een nieuw horloge voor kerst. Tijdens ons zoektocht kwamen wij een hoop leuke horloges tegen, niet alleen voor mijn moeder! ;-)

Mijn eerste echte horloge heb ik gekregen toen ik 6 jaar was. Sindsdien is mijn liefde voor horloges begonnen. Ik heb inmiddels een aardige verzameling maar ook heb ik veel ervaring opgedaan in kwaliteit van verschillende merken. Zoals je misschien hier hebt gelezen heb ik er laatst weer een heel leuk horloge aangeschaft!

My WatchesDit zijn een aantal van mijn favoriete horloges. Ik hou ervan om horloges af te wisselen, maar ik merk zeker verschil in kwaliteit. De buitenste horloges (DKNY) heb ik beide ± 3 jaar en hebben evenveel of zelfs minder beschadigingen dan de middelste horloges. Helaas zit je bij de buitenste horloges wel in een prijsklasse van €200,- of meer. De binnenste horloges zijn allemaal niet duurder dan €25,-. Natuurlijk is het leuk om veel budget horloges te hebben om af te wisselen, maar als het horloge na 10x dragen versleten is dan is zelfs €25,- zonde van je geld.

De vraag is dus, is een kwaliteits horloge altijd duurder en zijn budget horloges slechter van kwaliteit? Nee, ik heb een aantal Guess horloges gehad waarvan 2 van de 4 onwijs snel zijn beschadigt na aanschaf. Het kan toeval zijn, maar Guess koop ik niet meer.

Ik was mijn moeder dus aan het helpen zoeken naar een horloge. Mijn moeder had een héél leuk horloge van Esprit gezien die ze wilde hebben voor kerst. Dus we gingen online op zoek naar dat horloge en kwamen op de de site van Esprit. Er ging een wereld voor mij open, ze hadden leuke én betaalbare horloges.
*Klik op de foto’s om naar de website te gaan.

Waterdicht 5bar: tracy € 119,90
Waterdicht 5bar € 119,90
Waterdicht 3bar € 69,90
Waterdicht 3bar € 69,90
Waterdicht 5 bar € 110,00
Waterdicht 5 bar € 110,00
Waterdicht 3bar purity gold €79,99
Waterdicht 3bar purity gold €79,99
Waterdicht 3bar glitter star taupe € 69,90
Waterdicht 3bar glitter star taupe € 69,90
Waterdicht 3 bar Marin Ceramic €99,99
Waterdicht 3 bar Marin Ceramic €99,99
Waterdicht 10bar: marin €79,90
Waterdicht 10bar: marin €79,90
Waterdicht 3bar horloge met 2 bandjes €140,-
Waterdicht 3bar horloge met 2 bandjes €140,-

Ik wist dat Esprit horloges maakte, maar ik wist niet dat ze zulke leuke horloges hadden. Vooral het laatste Rosé horloge met verwisselbaar bandje en het gouden horloge van €79,99 vind ik heel erg leuk! Bedankt voor de tip mam!

Terug naar de kwaliteit, de reden waarom mijn moeder had gekozen voor Esprit is omdat de kwaliteit heel goed is. Als tevreden klant komt ze gewoon terug.

Mama's Esprit

Dit horloge heeft mijn moeder ongeveer 12-13 jaar. Je kunt hem bijna vintage noemen ;-) Haha nee even zonder dollen, de kwaliteit is echt goed.
Dit is 1 van de 3 horloges die mijn moeder van Esprit heeft. Deze is ongeveer 12-13 jaar oud en heel veel gedragen. Je kunt het bijna vintage noemen ;-) Haha. Nee even zonder dollen, de kwaliteit is echt goed. Er zijn gewoon geen beschadigingen, loopt nog stipt op tijd en dat is ook bij de andere twee zo. Het model ziet er misschien niet anno 2013, maar kun je zien dat dit horloge al meer dan een decennia mee gaat?

Esprit heeft mij echt verrast met de mooie collectie, prijzen en levensduur natuurlijk! Als je ook op zoek bent naar een leuk en betaalbaar cadeautje voor de kerst zou ik zeker een kijkje nemen op Esprit! Ik ga nog even verder kijken op de site, misschien ga ik mezelf verwennen onder de boom! M’n moeder heeft in ieder geval haar keus gemaakt! ;-)

Wat vind je van de collectie van Esprit? Ga je voor kwaliteit of voor kwantiteit?

See you soon!

Isabel Cristina

23 responses to “Watches, Quantity or Quality?

  1. Hoi! Ik vind die glitter star taupe echt ontzettend mooi! Nog niet vaak zo’n soort horloge mooi gevonden. Ik ga voor kwaliteit en kwantiteit. Ik werk als leerkracht en ik moet de tijd goed in de gaten kunnen houden. Naar de computer lopen of op je telefoon kijken om te zien hoe laat het is vergeet je snel. Dus een goed en betrouwbaar horloge is voor mij een must! Ik draag zelf graag de horloges van Oozoo. Vooral omdat wanneer er iets mis mee is je het gratis kan laten repareren. Althans bij de zaak waar ik ze weg haal. Ik vind oozoohorloges stoer en vrouwelijk tegelijk en ze worden vaak met leer afgewerkt. Dat vind ik het mooist. Leuk artikel! Liefs, Anne.

  2. Esprit heeft inderdaad hele mooie horloges voor een redelijke prijs. Ik heb er ook twee van Esprit en ze zijn gewoon goed. Daarnaast heb ik ook wel goedkopere horloges om af te wisselen, dus quality & quantity. :)

  3. Ik draag eigenlijk nooit een horloge, maar die rosé gouden met verwisselbare bandjes vind ik eigenlijk toch wel erg mooi! :)
    Leuke blogpost! :)

  4. Ik vergeet vaak om een horloge om te doen. En als ik hem dan draag dan is de batterij op. En dan vragen mensen, weet jij hoe laat het is? En dan zeg ik meestal, nou het horloge is meer voor de sier. Mannen begrijpen dat soms echt niet haha. Ik begrijp wel dat je moeder voor Esprit gaat als de kwaliteit zo goed beviel;) Zelf vind ik de rosé gouden het mooist, maar dan wel met het witte bandje haha;) Kieskeurige ik. Tof dat je bij dat horloge meerdere bandjes kunt doen.

  5. Oooh wat een leuke horloges!! Zelf heb ik een koper roze! Ik wil nu heel graag een horloge zoals diegene die jij ook op het plaatje hebt staande ( Waterdicht 3bar purity gold)

  6. In principe verkies ik kwaliteit over kwantiteit, maar momenteel heb ik eigenlijk enkel een goedkoop horloge in kettingvorm van Six… Maar ik zou graag een Guess horloge kopen :-)

  7. Leuke artikel Ik heb op het moment geen horloge, omdat ik ze heel snel kapot heb, maar misschien moet ik gewoon een keer een iets duurderde kopen.

  8. Ik zie hele mooie fijne horloges voorbij komen! Ik heb ooit een keer in het vliegtuig zon ice wacht look-à-likje horloge gekocht voor een paar tientjes enmdie doet het zowaar ook prima! Ik was helemaal verrast! De rest van mijn horloges zijn ook goede merk horloges en daar betaal je dan ook voor. Ik ga liever voor kwaliteit en dan vind ik het ook niet erg om er even voor te sparen. Je koopt tenslotte niet iedere maand een nieuwe ;-)

  9. Rose gouden horloges vind ik prachtig! Bij horloges ga ik liever voor kwaliteit, die gaan een stuk langer mee ^^

♡ E-mail adres wil not shown in comment

