All I want for Christmas is a Christmastree…

All i want for christmas is a christmastree
Wishlisten zie je op bijna elke blog voorbijkomen, maar wat nou als je enige wens is om een kerstboom te hebben of thuis te zijn bij je familie?

Natuurlijk heb ik ook wel een aantal spulletjes die ik heel graag zou willen hebben, maar ik denk dat ik door mijn adoptie veel meer bewust ben van het waarderen wat je hebt. Natuurlijk moet je jezelf niet vergelijken met mensen die in 3e wereldlanden zijn geboren. Jij hebt er niet voor gekozen om in b.v. NL geboren te zijn, maar zij hebber er ook niet voor gekozen om in een 3e wereldland geboren te worden. Wat je wel kunt doen is er bewust van worden. Waarderen wat je hebt.

Kerst gaat om familie, vrienden, de gezelligheid eromheen en aan elkaar denken. Cadeautjes krijgen is heel leuk, maar het gaat om het gebaar!
Graag deel ik een aantal hartverscheurende, mooie en inspirerende momentjes.

#1 Christmas in the Philippines

Afgelopen week zag ik in het nieuws een item over hoe Filipijnen kerst vieren. Na de orkaan Haiyan hebben de meeste inwoners van de Filipijnen helemaal niks. Hun manier van kerst vieren is erg mooi!
Orkaan-Haiyan

Alle verpakkingen van voedsel hangen ze in bomen en takken voor een ultiem kerstgevoel..
Alle verpakkingen van voedsel hangen ze in bomen en takken voor een ultiem kerstgevoel..

Vooral de laatste zin.. "

Vooral de laatste zin.. “Geef je droom niet op. Het is maar een tyfoon”. Prachtige  woorden!


#2 Childrens Hospital

Je gezondheid is één van de weinig dingen waar je geen invloed op hebt. Je kunt natuurlijk vitamientjes eten en bewegen, maar levensbedreigende en dodelijke ziektes  kun je (helaas) niet voorkomen. Tijdens kerst zullen er heel veel volwassenen en kinderen in het ziekenhuis moeten doorbrengen… Van kleins af aan moest ik maandelijks naar het ziekenhuis voor controles en onderzoeken, gelukkig hoef ik dat nu niet meer zo vaak. Waardeer je gezondheid, een goede gezondheid kan je niemand cadeau geven.

Door deze
Deze foto zag ik op Facebook voorbij komen. Wat een supergoed en leuk idee! Gewoon Wauw!

 

#3 People around you.

Niet iedereen kan kerst vieren met de mensen van wie ze houden, omdat ze in een ander land wonen of omdat ze zijn overleden. Waardeer het gezelschap van de mensen waarvan je het meeste houd. Geniet ervan, leg het vast, maak foto’s! Keep the good memories.

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY
Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY
Het verhaal achter deze foto is hartverscheurend maar mooi!
Ben trouwde in 2009 met zijn Ali. In 2011 overleed zij aan de gevolgen van longkanker, hij bleef achter met zijn dochter. 2 jaar later besloten Ben en zijn dochter Olivia om te verhuizen. Toen het huis leeg was kreeg ben een flashback van zijn huwelijksfoto’s met Ali, die in hetzelfde lege huis waren gemaakt. Hij kreeg het idee om de huwlijksfoto’s overnieuw te maken, dit keer met zijn dochter.
Kippenvelmoment…

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY

Foto: MELANIE TRACY PACE/LOFT3 PHOTOGRAPHY Klik hier voor het artikel.

Ik heb mijn wishlist, maar voor mij zijn deze 3 punten met kerst het belangrijkst.

See you soon!

Isabel Cristina

11 responses to “All I want for Christmas is a Christmastree…

  1. Zo belangrijk om met kerst hieraan te denken! Die kerstboom is eigenlijk net zo goed/mooi als een echt versierde kerstboom, het heeft dezelfde gedachte. Ik kom zelf helaas ook veel in het ziekenhuis, ben ook wel eens 10 dagen opgenomen geweest. Ik heb dan niet iets levensbedreigend, maar het is wel heel fijn als mensen aan je denken. Zeker wanneer je iets levensbedreigend hebt. Het wordt dan voor andere mensen soms zo “normaal” dat je veel in het ziekenhuis ligt dat het gewoon vergeten wordt. En dat laatste lijkt me ook echt heel erg moeilijk. Laten we er voor al deze mensen zijn of in ieder geval proberen er voor ze te zijn.

  2. Eigenlijk heb je gelijk. Op mijn blog plaatste ik wel een wishlist, maar ik sta er zeker ook bij stil hoeveel geluk ik heb om dit samen met mijn familie te kunnen vieren, en gewoon gezellig bij elkaar te kunnen zijn.

  3. Ik heb het gevoel dat velen dit soort dingen vergeten, dat het alleen maar gaat om kerstcadeautjes en eten, terwijl er zo veel mensen zijn die dit beiden niet hebben.

    Keep on bloggin’,
    Summer

  4. Goed artikel! Ik ben helaas mijn broer kwijtgeraakt en sinds die tijd kijk ik ook wel anders tegen dingen aan. Samen met familie kerst vieren, zelfs of juist met dat irritante neefje erbij, is nu nog veel belangrijker. Wat vaker stilstaan bij die mensen die het minder goed hebben of ziek zijn is iets wat ik ook vaker moet doen….en natuurlijk wil ik ook toch nog wel iets moois onder de boom, haha.:)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

