Phone sleeve in process

Leather phone sleeve 7Zoals jullie misschien weten, ben ik gek op spullen maken. Decoratie, accessoires, kleding eigenlijk van alles. Deze keer een leren telefoon hoesje, maar dit keer niet voor mezelf. Het is mijn eerste order! Leuk maar ook spannend!

Een aantal weken geleden kwam een goede vriendin van mijn moeder langs op visite. Zij zag mijn telefoonhoesje en was zo enthousiast dat zij er ook één wilde. Ze wilde meteen een hoesje bestellen, leuk maar spannend op hetzelfde moment!

Ik vind het spannend omdat zij een Samsung Advance heeft en ik een iPhone 5. Ik heb dus te maken met verschillende maten. Natuurlijk kan ik de maten opzoeken op het internet (dat heb ik ook gedaan), maar ik heb liever de telefoon in mijn hand zodat ik het hoesje kan passen.

Leather phone sleeveBovenstaande foto is het hoesje dat zij had gezien. Een blauw leer telefoonhoesje met een suède hartje en een treklint zodat je de telefoon er makkelijk uit krijgt. Dit is dus het hoesje dat ik ga maken, maar dan in het bordeaux en een aantal kleine aanpassingen.

Leather phone sleeve 2De blauwe telefoon hoes heb ik op de naaimachine vastgestikt (m.u.v. de hartjes). Dit vond ik niet echt een succes, ik heb hier meer ervaring voor nodig, het is gewoon lastig. Het nadeel van leer is, als er eenmaal een gat door de naald in zit, kan je die niet meer wegtrekken zoals bij stof. Het blijft gewoon een gat!

Leather phone sleeve 3De hoeken van de telefoonhoes waren moeilijk te stikken waardoor ik niet het resultaat kreeg waarop ik had gehoopt. Het bordeaux telefoonhoesje zal daardoor voor een groot deel met de hand gedaan worden.

Leather phone sleeve 4De maat van de hoes vind ik het engst, straks is de hoes te klein! Haar Samsung advance past precies in de blauw hoesje, dat hadden we gepast. Naja precies, met veel moeite paste haar advance erin. ;-) De breedte van haar hoesje wordt iets breder, maar de lengte was wel goed.

Leather phone sleeve 5Dan het leukste nieuws! Haar eigen naam komt op het hoesje. Via e-Bay heb ik losse letters gekocht die je erin kan persen.  Hierboven kun je een test voorbeeld ervan zien. Doordat het losse letters zijn is het even oefenen om de letters recht en netjes naast elkaar te krijgen. Om eerlijk te zijn was ik best blij dat ze een naam had van maar 4 letters haha. Dat haar naam op het hoesje komt is een verrassing, maar ik weet zeker dat ze het leuk gaat vinden. Het maakt het persoonlijk en uniek, toch?

Leather phone sleeve 6De meeste lapjes leer zijn al op maat geknipt en gesneden, nu de rest nog…Wish me luck!

Aankomende week ga ik het hoesje afmaken, benieuwd naar het eindresultaat? Kom dan snel terug!

See you soon,

Isabel Cristina

 

 

 

 

27 responses to “Phone sleeve in process

  1. Wat een werk zeg, daar sta je gewoon niet bij stil. Het gaat vast prachtig worden!!! En net al Sophie kom ik ook bij je bestellen als je een shopje begint. Mijn naam heeft trouwens ook maar 4 letters dus dat is handig ;p hihi.

  2. Wat supergaaf dat je dit doet zeg! Lijkt me ook veel leuker om een zelfgemaakt hoesje te hebben dan een hoesje uit de winkel/webshop eigenlijk :)

  3. Gooooood luck!
    Ik ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik vind de jouwe al erg leuk en met rood tinten en letters moet deze ook heel mooi worden :)

  4. Die letters die je erin kan persen zijn echt heel tof:) Komt altijd van pas, ook bij andere projecten.

  5. Howdy! I could have sworn I’ve been to this
    site before but after reading through some of the post I
    realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted I found it and I’ll be
    book-marking and checking back often!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

