Funniest Kids quotes

largeKinderen, ze zijn vaak grappig zonder het zelf te weten! Zo vertelde mijn oppaskindje dat als jongens groter worden een aardappel in de keel krijgen! Hoe cute is dat! Klik snel verder voor de rest!

Tijdens mijn 10 jaar oppassen ben ik een hoop leuke opmerking tegengekomen van mijn oppaskindjes maar ook van kleinere neefjes en nichtjes.

Krullenbak
M. “Papiertjes doe je in de krullenbak!”

Nieuwe blauwe blouse.
S.&E. “Isabel, heb jij een nieuwe blouse?”
Ik “Ja, vind je hem leuk?”
E. “Ja, ik vind de kleur mooi!
S. “Ja, ik ook!
Ik “Dank je wel!”
S. “Heb je die zelf gekocht?”
Ik “Ja”
E. “Heb jij een pinpas?
Ik “Ja”
E. “Heb je die gekocht met je pinpas?”
Ik “Ja”
S.&E. (in koor) “Wauw!”

Mijn neefje;  “Ik word later Makelaar”.
R. “Ik word later makelaar”
Tante “Oké, dan mag jij later ons huis verkopen”
R. “Nee, ik ga geen huizen verkopen maar dingen die stuk zijn weer maken!
(Een ma(a)kelaar!)

Facillen
Ik “Doe eens lief tegen elkaar!”
S. “Ja, maar E. zit telkens aan mij en dan zitten haar Facillen op mij!”
Ik “Bedoel je Bacillen?
S. “Ja, dat zeg ik. Facillen”

De kleur rood
Ik “Wat voor kleur dit?”
J. “Geel”
Ik “Wat voor kleur is dat?”
J. “Brandweerauto-kleur”

Cup-song met een Kiwi
Ik “E. doe dat maar niet met die kiwi”
E. “Waarom niet?”
Ik “Als je de Cup-song met een kiwi doet, dan wordt hij beurs, dan krijgt hij zachte plekjes.”
E. “Aaah, zielig!”
(Geeft de kiwi een kus en legt hem terug)

Kinderservies
N. “Nee niet kriebelen! Je ziet toch dat ik hete thee in mijn handen heb!”
(was zogenaamd aan het thee drinken)

Opruimen
Ik “L. ga je zo opruimen? Ik ga zo de tafel dekken”
L. “Ik weet niet of ik dat kan”
Ik “Tuurlijk wel, vorige keer had je toch ook opgeruimd?”
L. “Maar het is zo veel!”
Ik “jij kan dat zo goed, het lukt je heus wel.”
Pakt eerst een blok op en loopt dan naar haar broertje
L. “M. ga je opruimen? Jij kan dat zo goed!”
(Volgens mij had ze niet zo zin om op te ruimen haha)

Schone luier
Ik “Kom, we gaan even een schone luier omdoen!”
N. “Nee, hoeft niet”
Ik “Jawel, kom, dan gaan we even een nieuwe luier omdoen”
N. “Neehee, deze is lekker warm!”

En als laatst mijn eigen grappigste uitspraak.

Hoe oud ben je? (3,5 jaar)
Mama “Hoe oud ben je?”
Ik “Bijna 4”
Mama “Maar, hoe oud ben je nu dan?”
Ik “Bijna 4”
Mama “Maar je bent nog niet jarig geweest, hoe oud ben je NU dan?”
Ik “BIJNA 4!”
Haha, ik wilde denk ik niet zeggen dat ik 3 was! Ik heb ook overigens niet nooit meer verteld dat ik 3 was.

Wat was jullie grappigste uitspraak van vroeger? Ben erg benieuwd! :D

Happy weekend & See you soon!

Isabel Cristina

Bron foto: Weheartit

16 responses to “Funniest Kids quotes

  1. Haha, leuk om de dag mee te beginnen! Mijn neefje van 3 is niet zo dol op abstracte kunst: N: Wat is dat? Ik: Dat heeft een meneer gemaakt, dat vond hij mooi om naar te kijken. N:Na een diepe zucht en een moelijke blik Die meneer moet zijn rommel opruimen! Sorry meneer de kunstenaar, hihi :)

  2. Haha zo leuk! Als kleuterjuf maak je ook geregeld grappige uitspraken mee. De leukste vond ik toen een kindje in groep 2 wat aan mij vroeg
    “Juf, heb jij een man?”
    “Nee, die heb ik niet”
    “Maar waar vind je eigenlijk een man?”
    Ander kind: “Gewoon. Bij de Albert Heijn ofzo!”

  3. hahaha super schattig! super leuk om te lezen. Ik zou niet eens weten wat ik vroeger allemaal zei, ik zal het eens vragen. In ieder geval, heel leuk artikel!

  4. Kinderen zijn té leuk en hebben zon mooie fantasie en kijk op de wereld :) heel erg leuk rijtje! ik had het er toevallig nog met mijn vriend over vandaag hoe wij thuis als kind de woorden verdraaiden. Zo was ik er vroeger heilig van overtuigd dat het kindje in de kribbe écht Jaappie heette. Een prullenbak een prukkak heette en had mijn broertje een pettot, ‘pet op’, hihi!
    Heerlijk hoe zulke herinneringen je bij blijven ;-)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

