Colombia in pictures #7 Mud Volcano El Totumo

Naamloos-1
Één van de leukste uitstapjes in Colombia, moddervulkaan El Totumo. Moddervulkaan El Totuma is een vulkaan waar je in kan baden en waar je altijd blijft drijven! Een ontzettend  leuke ervaring én meteen een body masker! ;-)

De modder van de vulkaan, waarin gebaad kan worden, bestaat voor 46,42% uit water, 37,92% uit silicium, 9,31% aluminium, 13,11% magnesium, 15% uit natriumchloride, 9,3% calcium, 6,74% zwavel en 1,7% ijzer.

Bron: Wikipedia.

In de laatste week van ons verblijf verbleven we in Cartagena. Vlak bij Cartagena ligt vulkaan Totumo, een modder vulkaan waar je in drijft. Leuk om een keer mee te maken hè! :D
In de laatste week van ons verblijf verbleven we in Cartagena. Vlak bij Cartagena ligt vulkaan El Totumo, een modder vulkaan waar je in drijft. Leuk om een keer mee te maken! Ik had nog nooit een moddervulkaan bezocht dus ik was erg  benieuwd!
Overal Lag modder, of opgedroogde modder.
Overal Lag modder, of opgedroogde modder. Ik moest nog even wachten, want er was maar 1 klein trappetje.
Door de druk van de modder kan je niet zinken, dus je blijft gewoon drijven! :-) Het is zelfs mogelijk om het spel boter kaas en eieren te spelen, het bleef gewoon in de modder "hangen".
Door de druk van de modder kan je niet zinken, dus je blijft gewoon drijven! :-) Het is zelfs mogelijk om het spel boter kaas en eieren te spelen, het bleef gewoon in de modder “hangen”.
Toen was het mijn beurt om erin te springen! (Zie roze pijl, dat ben ik!) Ik kreeg zelfs een massage, hoe lief! ;-)
Toen was het mijn beurt om erin te springen! (Zie roze pijl, dat ben ik!) Ik kreeg zelfs een massage! Toch wel een grappig gezicht, sommige mensen waren niet meer te herkennen haha.
uiteindelijk heb ik mijn gezicht ook ingesmeerd, een maskertje is altijd goed voor je!
uiteindelijk heb ik mijn gezicht ook ingesmeerd, een maskertje is altijd goed voor je!

Na het bezoekje aan de vulkaan zit je helemaal onder de modder, via een trappetje aan de achterkant van de vulkaan kon je naar het meertje beneden lopen. In dit meertje werd iedereen gewassen door hele behulpzame vrouwen. Het meertje was héél ondiep, dus iedereen zat daar op de bodem van het meertje, dat was best een grappig gezicht.

Na het bezoek aan vulkaan El Totumo bezochten we een strandje waar ik de naam niet meer van weet. Op dit strandje hebben we lekker gerelaxt én alle modder afgespoeld die we in het meertje er niet af kregen.
Na het bezoek aan vulkaan El Totumo bezochten we een strandje waar ik de naam niet meer van weet. Op dit strandje hebben we lekker gerelaxt én alle modder afgespoeld die we in het meertje er niet af kregen.
Voordat we gingen relaxen wasten we alle resten modder van ons af. Mijn moeders klem zat helemaal onder de modder.
Voordat we gingen relaxen wasten we alle resten modder van ons af. Jammer dat de foto niet scherp is maar mijn moeders klem zat helemaal onder de modder.
Ook helaas niet scherp.. maar het zat ook in het oor van mijn zus!
Ook helaas niet scherp.. maar het zat ook in het oor van mijn zus!

We waren niet de enige, sommige bikini’s kregen mensen niet schoon. Ik was zo slim geweest om 1 witte bikini met borduursels en steentjes én 1 roze bikini met heel veel roesjes en bloemetjes mee naar Colombia te nemen. Dit waren niet de meest ideale bikini’s die je kunt dragen in een moddervulkaan… Ik had ze denk ik nooit goed schoon kunnen krijgen.. Gelukkig heb ik een topje van mijn moeder kunnen lenen waardoor mijn eigen bikini niet verpest is. SuperMom!

Toen was het tijd om te relaxen! (rechts ben ik)
Toen was het tijd om te relaxen! (rechts ben ik)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHet strand was lekker rustig, 30 graden en een fijn briesje. Helaas is mijn moeder tijdens een duik in de zee gebeten door een mega-kwal, ze heeft er een paar weken last van gehad, ahh! Gelukkig is er verder niemand gebeten..

Op het strand vonden wij heel veel van deze dingen.
Op het strand vonden wij heel veel van deze dingen. Er zit een ster op, dus ik denk dat het een zeester soort is, maar dat weet ik niet zeker. Wat denk jij?
Ook dit prachtige visje vonden we heel veel op het strand. Heel zielig, allemaal aangespoeld! Het kleine prachtige visje stonk wel enorm
Ook dit prachtige visje vonden we heel veel op het strand. Heel zielig, allemaal aangespoelde visjes! Ik had het visje beter kunnen laten liggen want het was een prachtig klein stink visje.. haha

Vulkaan El Totumo was een hele leuke ervaring! Mocht je ooit op vakantie gaan naar Cartagena. (het noorden van Colombia aan het Caribisch gebied) Dan raad ik je aan om deze vulkaan te bezoeken!

Ben jij wel eens in een moddervulkaan geweest?

See you soon,

Isabel Cristina

29 responses to “Colombia in pictures #7 Mud Volcano El Totumo

  1. Ik had nog nooit van een modder vulkaan gehoord, maar wat ziet het er onwijs leuk uit zo! Dat moet vast goed geweest zijn voor je huid ;-)
    Wat naar dat je moeder gestoken is! En dat aparte ding wat je had gevonden, volgens mij hebben wij die zelfs in Nederland op het strand. Heel erg klein en wit als ze gedroogd zijn.

    Leuk artikel weer meid!

  2. Wat een gave foto’s! Leuk om te lezen. Echt heel gaaf! De foto van het visje vind ik ook wel erg gaaf! Leuk dat je dit hebt beleefd!

  3. Wat onwijs leuk zeg! Het klinkt heel uniek. Gelukkig heb je je bikini niet hoeven te verpesten, dat zou het toch iets minder leuk hebben gemaakt haha.

♡ E-mail adres wil not shown in comment

