Doorstop heavy bird

 

DIY doorstopHeerlijk die frisse wind door de kamer… totdat de deur alle pret bederft door dicht te vallen en de wind blokkeert. Lees snel verder hoe je je eigen deurstopper kunt maken!

Ik hou van frisse lucht in mijn kamer, vooral in de zomer met dat hete weer. Op hete dagen zet ik savonds de ramen en deuren regelmatig open.. alleen wil de deur dan nog wel eens dichtvallen..

In de winkel had ik al eens eerder gekeken naar deurstoppers maar kwam toen alleen deurstoppers tegen van €30,- (wat ik nogal duur vind). Dus besloot ik een deurstopper zelf te maken!

Benodigdheden:
– Leer of stevige stof zoals denim.
– Naald en draad of naaimachine
– Zware vulling. In mijn deurstopper zit 2,5 kg aan oude knikkers in.
– Printer voor patroon (optioneel)
– Schaar en pen.
– Plastic tas/zakje

DIY doorstop21. Maak een patroon voor een balvorm of print die via deze site hier uit.
2. Teken het patroon 6x op het leer of stof en knip het uit.
3. Bevestig alle 6 kanten aan elkaar en hou 1 opening voor de voering.
4. Beslis of je de bal wil bewerken. (Ik heb voor een vogel gekozen maar je kunt natuurlijk ook een beer, kat of hond maken)
5. Indien je de bal niet wil bewerken, ga naar stap 6. Bevestig nu de oren, ogen en neus op de bal. Mijn vogel kreeg een paar vleugels en een snavel van leer, de ogen zijn hotfix hartjes.
6. Pak een (plastic) zakje en zet die in de bal, vul daarna het (plastic) zakje met gewichtjes zoals knikkers, rijst of zand.  Als de bal ooit losraakt valt de vulling er niet meteen uit. Mijn vogel weegt 2,5 kg.
7. Maak de bal dicht.
8. Et voila!

DIY doorstop3

 Gebruik jij wel eens een doorstop?

Fijn weekend,

Isabel Cristina

 

 

 

19 responses to “Doorstop heavy bird

  1. Ahhh wat een leuke! En slim om er zelf een te maken en hem op te vullen met knikkers.. Ik denk dat ik dat zelf ook maar eens ga doen! Ik heb thuis een deurstopper van de Primark in de vorm van een uiltje, die was gelukkig niet zo duur haha!

    ♥ Saskia

  2. Wat grappig dat je hem zelf hebt gemaakt. Ik heb een uil als deurstopper van de Kruidvat, daar ben ik echt zo blij mee. Geen klapperende deuren meer, want als er iets irritant is… x

  3. Pingback: New in: Bag | Isabel Cristina·

♡ E-mail adres wil not shown in comment

