Photography: Bugssss

Photography bugssss

Fotograferen is één van mijn hobby’s, de afgelopen tijd kom ik vaak beestjes tegen die er om vragen om gefotografeerd te worden, kijk je mee?


Op de één of andere manier landen, storten of vallen insecten altijd vlak voor mijn neus neer. Ik ben geen fan van insecten maar als ze toch voor mijn neus liggen maak ik er graag gebruik van en leg ik ze vast. Fotograferen is één van mijn hobby’s en door het fotograferen van die kleine beestjes ben ik ze toch wel gaan waarderen want ze zijn fotogeniek, ze blijven meestal rustig zitten en het is eens wat anders dan bloemen wat ik normaal altijd fotografeer. Wat wil je nog meer toch? ;-)

In de volgende collage laat ik een aantal van mijn favoriete foto’s zien van een aantal insecten.(nee, er zitten geen spinnen bij!)

Bij

Insect: Bij
Gevonden: Landde op een tafeltje in mijn achtertuin.
Camera: Nikon D60 VR18-55 lens
Voorzetlens: Nee
Special: Heb je het stuifmeel op z’n pootjes en buik gezien?


HommelInsect: Hommel
Gevonden: Stortte neer in mijn achtertuin.
Camera: Nikon D60VR18-55 lens
Voorzetlens: Nee
Special: Deze hommel heeft een half uur op de grond gezeten. Op deze foto maakte hij zich gereed om weg te vliegen. Ik was net op tijd ;-)


 Langpoot vliegInsect: Geen flauw idee… iemand?
Gevonden: Op een boom in mijn achtertuin.
Camera: Nikon D5100VR18-55 lens
Voorzetlens: Ja, Macro 10+
Speciaal: Bewoog niet, erg fijn model. ;-)


strontvlieg

Insect: Strontvlieg
Gevonden: Op een hortensiablad in de achtertuin.
Camera: Nikon D5100VR18-55 lens
Voorzetlens: Ja, Macro 10+
Speciaal: Had geen zin in een fotoshoot


RupsInsect: Rups
Gevonden: Op het glas van de voordeur.
Camera: Nikon D5100VR18-55 lens
Voorzetlens: Ja, Macro 10+
Speciaal: De rups zag ik door het glas van de voordeur aan de buitenkant zitten. De rups heb ik met behulp van 2 blaadjes op een struik gezet. Hij moest enorme honger hebben gehad want hij begon meteen te eten..


VliegInsect: Vlieg… iemand?
Gevonden: Op mijn broekspijp
Camera: Nikon D5100VR18-55 lens
Voorzetlens: Ja, Macro 10+
Speciaal: Ik vond dit vliegje op mijn broekspijp, in eerste instantie dacht ik dat het een blaadje was maar toen ik goed keek zag ik dat het een vlieg was.

Het is eens wat anders dan armbandjes, schoenen of accessoires fotograferen, maar ik vond het leuk om te doen!

Heb jij een favoriet model, ding of voorwerp dat je graag fotografeert?

Liefs,

Isabel Cristina

17 responses to “Photography: Bugssss

  1. Haha creepy maar prachtige foto’s! Zelf fotografeer ik net als jij ook het liefst bloemen maar daar zit soms ook wel een insect tussen. Grappig artikel :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

