New in: Bag

Bordeaux bag1
Al tijden ben ik op zoek naar een leuke leren bordeaux tas. Het was lastig om er een te vinden maar hier is ie dan & ik ben er heel blij mee!

De meeste tassen die ik heb zijn formaat “hutkoffer” zoals mijn moeder zegt. Ik hou er gewoon van om alles mee te nemen, als de Marry Poppins tas op de markt komt sta ik als eerst in de rij! ;-) Toch miste ik een kleinere tas, naja miste, ik heb een zwarte. Het is een leuke zwarte maar ik kan niet afwisselen. Bag-aholics know what I mean! ;-)

Het was erg lastig om de tas te vinden die ik in mijn hoofd had, want als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan wil ik eigenlijk niks anders dan de tas die ik in mijn hoofd heb! Een paar maanden geleden zag ik op eBay een Mini Mac tas van Rebecca Minkoff. (Larissa & Tara hebben ook een tas van dit merk) Helaas kon ik deze toen alleen vinden via buitenlandse webshops bestellen wat ik nogal vervelend vind bij zo’n groot bedrag. Dus bedacht ik wat anders…

Ik maakte namelijk zelf een tas! Op eBay bestelde ik verschillende onderdelen zoals, een ketting, clips, d-ringen en studs. Het leer had ik nog, misschien herken je het leer van andere DIY’s zoals de iPhone case en Doorstop. Het bestellen was makkelijker dan het in elkaar zetten maar het is uiteindelijk gelukt.

Bordeaux bag2De studs gebruikte ik als dopjes voor de onderkant en een deel van de ketting gebruikte ik voor de schouderriem. De tas kan door de schouderriem als schoudertasje maar ook schuin gedragen worden. Dat idee had ik van de Chanel Boy Bag. ;-)

Zoals je kunt zien haal ik mijn inspiratie overal vandaan. De Mini Mac tas heeft  namelijk geen grote sluitings-klep maar een rits bovenop. Aan de voorkant van de Mini Mac zit een clip waarmee je het voorste vakje kan dichtmaken. De clip vond ik leuk dus dat heb ik ook in mijn tas terug laten komen maar de rits bovenop heb ik geschrapt. Een rits in een jas of jeans zetten is lastig en ik wilde het mijzelf niet al te moeilijk maken. Mijn inspiratie voor het maken van foto’s zijn de foto’s van Michael Kors, die advertorial foto’s zijn altijd zo mooi!

Bordeaux bag3 Op de foto hierboven kun je trouwens goed zien hoe groot het tasje is. “De superdikke vakantie Jan” past er helemaal in, de grootte van dit tijdschrift is ongeveer hetzelfde als de Glamour. Het kleine tasje met hartje is een sleutelhanger dat ik kort geleden heb gemaakt. Je kunt er geld maar ook een pinpas of ov-kaart indoen. Er handig met het in en uit checken.

Ik ben blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan. Het heeft wat uurtjes achter de naaimachine gekost maar ik heb nu wel de tas die ik in mijn hoofd had. Ok, er zitten hier en daar wat schoonheidsfoutjes, maar hé het is mijn eerste zelfgemaakte tas! Ik denk dat ik best wel trots mag zijn ^^

 Liefs,

Isabel Cristina

Bloglovin buttonFollow me on Bloglovin Instagram buttonFollow me on Instagram

34 responses to “New in: Bag

  1. Waaauw, je tas is echt super mooi geworden, wat goed zeg!!!
    Heb je het met een speciale machine genaaid? Of gewoon met de naaimachine met een leernaald (omdat het leer is)? Echt super leuk, veel plezier van je originele tas! :D

    • Dankjewel! :D De tas heb ik gemaakt op een normale naaimachine met een zware motor en een 100/16 leernaald. (Dit leer was nogal dik) Als je naaimachine denimstof goed aan kan dan zou leer met een leernaald ook moeten kunnen. (Eerst voorzichtig uitproberen) Liefs, Isabel

♡ E-mail adres wil not shown in comment

