Leather Bag in Process: Inspiration

process leather bag4
Er komt veel kijken bij het maken van een eigen tas. In deze artikelen reeks laat ik je het proces zien hoe ik mijn leren tas maak. Vandaag: Inspiration

Bij de laatste Tuesday Talk werd er erg enthousiast gereageerd toen ik vertelde dat hij mij leuk leek om het proces te laten zien hoe ik een leren tas maak. Het maken van een leren tas is leuk, af en toe lastig, kost veel tijd en er komt veel bij kijken. Omdat het proces te veel is om in één keer te laten zien heb ik ervoor gekozen om er een artikelen reeks van te maken. Ik hoop elke maandag een update te kunnen plaatsen.

Inspiration
Er bestaan ontzettend veel verschillende soorten modellen, maten en tassen. Bij het maken van een tas moet je eerst een keuze maken wat voor soort tas je wilt maken, rugzak, schoudertas, hobo, clutch, shopper of toch een handtas. Erg lastig, want ik vind namelijk alles leuk haha. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een schoudertasje, het leer dat ik wil gebruiken is namelijk niet zo groot  een schoudertas zou net moeten kunnen. (Althans, dat hoop ik ;-))

Zoals ik in mijn vorige artikel aangaf haal ik overal mijn inspiratie vandaan. Bladen, televisie, blogs en andere tassen(merken).
Inspiratie kun je overal opdoen.

Als eerste speur ik het internet af naar inspiratie foto’s, alle foto’s van tassen die ik leuk vind sla ik dan op. Na het opslaan van de foto’s verdeel ik de tassen in verschillende categorieën, van de ene tas vind ik namelijk de sluiting mooi en van de andere foto juist de hengsel of het model.

1.
The Model: 1. Michael kors – Dit model is heel simpel maar vind ik heel leuk, een envelop tas. 2. H&M – Deze tas is ook simpel maar heeft een hele mooie ronde onderkant, iets wat ik nog nooit heb gemaakt en dus echt een uitdaging is. 3. H&M – Deze tas heeft een platte bodem en een dubbele klep erg leuk! 4. DKNY – Deze tas lijkt een beetje op de Celine tas van Chyntia van Miss Lipgloss. De 3 tasjes aan elkaar vind ik erg leuk maar ik weet niet of ik daar genoeg leer voor heb..
Bag closure
Bag Closure: De sluiting van een tas kan op verschillende manieren, een flap, een gesp of een magneetje, veel keuze maar je kan er maar één kiezen. 1. Dune – Deze tas heeft een hele leuke versiersel op de voorkant, erg leuk als sluiting met magneet! 2. DKNY – Deze tas heeft bovenop een rits, de overlap met rits klap je naar voren. Erg leuk, ik heb namelijk ook al een rits! 3. Furla – Deze tas heeft een klein slotje als sluiting. Ik hou ervan, alleen heb ik geen slotje dus die moet ik eerst zoeken op eBay als ik voor deze optie kies.

 

Shoulder Strap
Shoulder Strap: 1. Michael Kors – De dubbele ketting vind ik héél leuk, dit ga ik zeker in mijn tas gebruiken. 2. TOV Essentials – Bij deze tas vind ik het leer tussen de kettingen leuk bevestigd met een stud, ga ik ook verwerken in mijn tas! :-)

Voor een groot deel weet ik al hoe ik mijn tas ga maken maar ik moet nog wel een paar knopen doorhakken. Ik heb er zin in en ben héél benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Wat vind jij van mijn inspiratie?

Liefs,

Isabel Cristina

8 responses to “Leather Bag in Process: Inspiration

  1. Wauw, wat ontzettend knap dat je zelf een tas gaat maken. Je hebt prachtige inspiratie uitgekozen, ik vind ze stuk voor stuk prachtig!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

