DIY Amsterdam Jar

Amsterdam Jar9I <3 Amsterdam! Benieuwd hoe je zelf dit Amsterdamse theelicht kunt maken van een pindakaaspot? Klik dan snel verder voor de DIY!

Wat heb je nodig? - Een pot (ik gebruikte een pindakaaspot) - Verf (ik kocht mijn verf voor een fijn prijsje bij de Action - Tape of washitape - Tamponeerkwast (misshien werkt een oude stipplingkwast ook) - Schaar - Papier en printer * Eventueel nog wat  water om foutjes te corrigeren zand/houtstukjes en lint.
Wat heb je nodig?
– Een pot (ik gebruikte een pindakaaspot)
– Verf (ik kocht mijn verf voor een fijn prijsje bij de Action
– Tape of washitape
– Tamponeerkwast (misshien werkt een oude stipplingkwast ook)
– Schaar
– Papier en printer
* Eventueel nog wat water om foutjes te corrigeren, zand/houtstukjes en lint.
Omdat ik niet een goede foto of afbeelding kon vinden van de Amsterdamse "skyline" heb ik er zelf een gemaakt in Illustrator. Deze kun je HIER downloaden en uitprinten. ;-)
Omdat ik niet een goede foto of afbeelding kon vinden van de Amsterdamse “skyline” heb ik er zelf een gemaakt in Illustrator. Deze kun je hier downloaden en uitprinten. ;-)
Na het uitprinten kun je beginnen met het knippen. Knip de bovenkant van
Na het uitprinten kun je beginnen met het knippen. De bovenkant van het papier heb je straks nodig. De huisjes niet, dus zorg dat je de bovenkant in één geheel laat.
Nadat alles is geknipt maak je de bovenkant vast op het glas. Knip nu kleine stukjes tape op maat  voor de raampjes en plak dit ook op het glas.
Nadat alles is geknipt maak je de bovenkant vast op het glas. Knip nu kleine stukjes tape op maat voor de raampjes en plak dit ook op het glas.
Als je alle stukjes tape op de
Als je alle stukjes tape op het glas hebt geplakt kun je beginnen met het verven. Voor het verven heb ik een tamponeerkwast gebruikt. Met een tamponeerkwast zet je kleine stipjes naast elkaar en ga je dus niet heen en weer zoals een “normale” kwast. Door een tamponeerkwast te gebruiken krijg je een heel leuk effect, sommige plekken zijn wat dikker bedekt met verf dan andere waardoor je een leuk effect krijgt.
Na het verven moet je even wachten tot het wat droger worden. Nadruk op wat! Ik had gewacht tot het droog was en kreeg het papier er niet meer vanaf omdat het nattig was geworden door de verf.
Na het verven moet je even wachten tot het wat droger worden. Nadruk op wat! Ik had gewacht tot het droog was en kreeg het papier er bijna niet meer vanaf omdat het nattig was geworden door de verf.
Als de verf nog een klein beetje nat is, haal dan als eerst het papier eraf. Daarna de raampjes.
Als de verf nog een klein beetje nat is, haal dan als eerst het papier eraf. Daarna de raampjes. Er kan wat verf op de raampjes komen maar dat kun je er makkelijk afkrabben als het droog is.
Nadat je alle raampjes eraf hebt gehaald kun je de pot vullen met zand,
Nadat je alle raampjes eraf hebt gehaald kun je de pot vullen met zand, of geurkorrel wat ik heb gebruikt. Tot slot heb ik een lintje bovenop gestrikt om de schroefgroeven van de pot te verbergen.

Het resultaat vind ik erg leuk geworden. Natuurlijk kun je dit ook maken met de skyline van New York, Parijs, Londen etc.

Gebruik jij een pindakaaspot ook wel eens ergens anders voor?

Liefs,

Isabel Cristina

29 responses to “DIY Amsterdam Jar

♡ E-mail adres wil not shown in comment

