Leather Bag, Process: Sketches

SKETCHES 1

Er komt veel kijken bij het maken van een eigen tas. In deze artikelen reeks laat ik je het proces zien hoe ik mijn leren tas maak. Vandaag: De eerste schetsen!

In het eerste artikel over het maken van een tas vertelde ik hoe ik mijn inspiratie opdoe. Dit artikel kun je hier terug lezen. Om eerlijk te zijn was het dit keer niet makkelijk, ik had totaal geen inspiratie! De enige manier om zoiets tegen te gaan is om het werk neer te leggen en jezelf even de tijd gunnen om je ideeën te laten bezinken en uit te werken.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de tas weggelegd en uiteindelijk kwamen er een aantal schetsen op mijn kladblok, kijk je mee?

Het leer van de tas is deze kleur, het lijkt op de foto een beetje grijs maar het is meer beige
Het leer van de tas is deze kleur, het lijkt op de foto een beetje grijs maar het is meer beige dan grijs.
Sketch #1
Sketch #1. De clutch. Dit tasje was mijn eerste schets, de tas heeft een dubbele ketting, kleine flap en een sluiting met klem. Ik moet toegeven dat de tas erg lijkt op de eerste tas die ik heb gemaakt. Het model vind ik erg leuk maar het is niet zo vernieuwend.
Sketch #2
Sketch #2. Halfronde clutch. De zijkanten van het tasje zijn ovaal, in de tas zit een ritssluiting en de halfronde bovenkanten worden met een magneet bij elkaar gehouden. Vooral de halfronde  bovenkant vind ik erg leuk! (was een ideetje van m’n moeder)
Sketch #3
Sketch #3 De shopper. Ik kan het niet ontkennen, ik hou van grote tassen. Deze tas heeft een heel simpel model maar wil ik “apart maken” door te letten op kleine details zoals het kettinkje en kleine studs op de handvaten. De uitdaging van deze tas is dat de rits, ik heb niet heel veel ervaring met ritsen en het nadeel van leer is dat je elk verkeerd steekje terug ziet als een gat in het leer. Ohja,als het goed is… heb ik net genoeg leer om deze tas te maken dus fouten maken is geen optie..

Tja, ik moet nog even bedenken voor welk model ik ga. Ik heb wel een voorkeur maar dat hou ik nog even geheim! ;-) Ook moet ik nog een aantal spulletjes online bestellen voordat ik ga beginnen.

Wat is je favoriete schets en welke schets denk je dat ik ga kiezen?

Liefs,

Isabel Cristina

13 responses to “Leather Bag, Process: Sketches

  1. Ik vind alle modellen wel heel mooi, maar vind zelf denk ik het eerste model nog het allermooist! Maar dat is vooral omdat dat precies lijkt op mijn all-time favourite tas haha!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

