IKEA Måla Watercolor Pencils

Watercolour Ikea front
Afgelopen week was ik bij de Ikea en zag ik een setje potloden. Aquarelpotloden om precies te zijn, de verf is in water oplosbaar waardoor je een heel leuk effect krijgt.

Sinds een paar weken ben ik druk bezig met mandala´s in te kleuren die ik kocht bij de Action voor €0,79 per stuk, erg fijn prijsje! Als je mij volg op Instagram heb je hier al iet van kunnen zien :-)

De mandala’s kleur ik in met oude potloden van vroeger die het overigens prima doen. Ooit, jááá-ren geleden kreeg ik een grote set met zachte potloden voor mijn verjaardag, tja en die gebruik ik nu nog steeds.

Toen mijn moeder ook enthousiast werd van al die mandala’s pakte ze haar aquarelpotloden erbij. Aquarelpotloden zijn potloden waarbij je na het tekenen met een vochtige kwast over het getekende deel gaat. Hierdoor krijg je een waterverf effect, wat ik persoonlijk héél mooi vind!

Deze tekening is o.a. met aquarelpotloden gemaakt. Echt supermooi! Bron: klik op foto!
Deze tekening is o.a. met aquarelpotloden gemaakt. Echt supermooi! (ik wou dat ik zo kon tekenen!) Bron: klik op foto!

Mijn moeder had mij door haar potloden weer zó enthousiast gemaakt dat ik zelf ook een setje aquarelpotloden wilde. Nu was het nadeel dat de setjes die ik kon vinden vanaf €29,- waren, wel van Bruynzeel maar ik vond het wel aan de dure kant. Ik weet namelijk van mezelf dat dit een fase is en dat ik over een half jaar of jaar niet meer omkijk naar die potloden. Ach ja.. dan maar kleuren met die oude kleurpotloden dacht ik..

Totdat ik bij de Ikea was en een setje aquarelpotloden tegenkwam voor €3,99, kijk, dát is nou een fijn prijsje! Er lagen bij het schap een mandje met losse kleurpotloden en een rol met papier, ik testte een paar kleurtjes en was meteen verliefd!

Het setje bestaat uit 10 kleuren én een puntenslijper. De puntenslijper is erg handig aangezien de potloden breder en dikker zijn dan een normaal potlood.
Het setje bestaat uit 10 kleuren én een puntenslijper. De puntenslijper is erg handig aangezien de potloden breder en dikker zijn dan een normaal potlood.
Ook al zijn
De potloden zijn erg zacht en voelen “zwaarder” aan dan een normaal potlood. Je kunt er voor kiezen om na het tekenen met een natte kwast over je tekening heen te gaan maar met je vinger kun je het ook uitvegen. Ook een leuk effect!
Dit is het resultaat na het
Dit is het resultaat, links alleen getekend en recht is er een natte kwast overheen geweest.
Dit is
Deze mandala is ingekleurd met 7 kleurtjes. Zoals je ziet heb ik heel veel paars en roze tinten erin zitten. Deze kleuren heb ik gekregen door met verschillende kleuren over elkaar heen te kleuren. Zo krijg je met rood en donkerblauw de kleur paars maar met roze en lichtblauw ook de kleur paars. Erg leuk om te experimenteren, de 3 basiskleuren zitten ertussen dus in principe kun je elke kleur krijgen die je wilt. :-)

Ik ben heel enthousiast, zeker voor die prijs. €3,99 is echt heel goedkoop voor aquarelpotloden.

Teken jij wel eens? Heb jij de aquarelpotloden ook zien liggen bij de Ikea?

Liefs,

Isabel Cristina

23 responses to “IKEA Måla Watercolor Pencils

  1. Oh heerlijk dat je zo creatief bezig kunt zijn! Ik vind tekenen en kleuren ook altijd erg leuk om te doen!

  2. Lijken me hele fijne potloden! Zelf ben ik net wat beter met verf dan met potloden, maar eigenlijk doe ik het veel te weinig, terwijl het superleuk is om lekker creatief bezig te zijn! :)

  3. Wat een super leuk artikel zeg! Kleuren kan zo heerlijk ontspannend zijn :) Ik vind dat ze echt goed hun werk doen, voor dat kleine prijsje! Echt leuk om te lezen. Liefs

  4. Oehh ik ga binnenkort eens kijken bij de IKEA naar deze potloden, ik had niet verwacht dat ze dat daar zouden verkopen, net als cactussen, bij de IKEA? Ik moet er echt heen whaah!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

