DIY Wreath

wreath 9
Kransen kun je in de winkel kopen, maar een eigen krans maken is natuurlijk veel leuker! Ik laat je een hele simpele manier zien.

Kransen zie je vaak terug komen in mijn interieur. Het leuke van kransen vind ik dat je ze kunt aanpassen aan het seizoen, kunt neerleggen of ophangen. Zo kun je er bijvoorbeeld paaseitjes in prikken in de lente of eikeltjes en dennenappels in de herfst.

Een aantal jaar geleden maakte ik al een aantal kransjes, gemaakt van takken die uit mijn eigen achtertuin. Leuke decoratie en helemaal duurzaam! :-)

Wat heb je nodig?
– Takken, ik heb takken van een paasboom en een klimop gebruikt.
– Snoeischaar

Als eerst verzamel je takken. Voor deze krans gebruikte ik takken van een paasboom maar met takken van een klimop kan het ook. Het aantal takken hangt af van de grootte van de krans die je wilt hebben en de grootte van je takken. Ik gebruikte 10 middelgrote takken en 5 kleine takken.
Als eerst verzamel je takken. Voor deze krans gebruikte ik takken van een paasboom maar met takken van een klimop kan het ook. Het aantal takken hangt af van de grootte van de krans die je wilt hebben en de grootte van je takken. Ik gebruikte 10 middelgrote takken en 5 kleine takken.

Nadat je de takken hebt geknipt is het belangrijk dat je (het liefst) meteen aan de slag gaat. De takken zijn nu nog soepel, als de takken eenmaal gedroogd zijn zullen ze breken bij het buigen.

Haal als eerst alle blaadjes van de takken.
Haal als eerst alle blaadjes van de takken.
Ohja, het maakt best wat rommel. Het is handig als je dit onderdeel buiten doet. ;-)
Ohja, het maakt best wat rommel. Het is handig als je dit onderdeel buiten doet. ;-)
Let's start! Pak als eerst de langste tak die je hebt. Deze tak is de basis. Maak een cirkel van 2/3e van de tak en draai de uiteinde van de tak om de rest van de cirkel.
Let’s start! Pak als eerst de langste tak die je hebt. Deze tak is de basis. Maak een cirkel van 2/3e van de tak en draai de uiteinde van de tak om de rest van de cirkel.

wreath 4

 

Doe dit met alle takken die je hebt maar let er wel op dat je telkens aan een andere kant begint met eromheen draaien. Als je telkens op één punt begint krijg je aan die kant alle afgeknipte takken-einden.
Draai ook de andere takken eromheen maar let er wel op dat je telkens aan een andere kant begint met eromheen draaien. Als je telkens op één punt begint krijg je aan die kant alle afgeknipte “takken-einden”.

 

Et Viola dit is het resultaat! Links is e krans die ik heb gemaakt en die andere twee heb ik een aantal seizoenen geleden gemaakt. De buitenste zijn gemaakt van paasboom takken en de middelste van klimop takken. Bij de middelste krans heb ik een aantal takken eromheen gewikkeld. De basis is nog steeds hetzelfde als de andere twee maar hierdoor krijg je wel een heel ander uiterlijk.
Et Viola dit is het resultaat! Links is e krans die ik heb gemaakt en die andere twee heb ik een aantal seizoenen geleden gemaakt. De buitenste zijn gemaakt van paasboom takken en de middelste van klimop takken. Bij de middelste krans heb ik een aantal takken eromheen gewikkeld. De basis is nog steeds hetzelfde als de andere twee maar hierdoor krijg je wel een heel ander uiterlijk.
Uiteindelijk heb ik nog een aantal takken om de krans heen gewikkeld. Nadat je de krans hebt gemaakt kun je meteen de krans versieren. Ik kies er liever voor om de krans een week te laten drogen. Door de krans te laten drogen krijgt de krans de bruine kleur die hij uiteindelijk zal hebben.
Uiteindelijk heb ik nog een aantal takken om de krans heen gewikkeld. Nadat je de krans hebt gemaakt kun je meteen de krans versieren. Ik kies er liever voor om de krans een week te laten drogen. Door de krans te laten drogen krijgt de krans de bruine kleur die hij uiteindelijk zal hebben. (net zoals de middelste en rechterkrans)

Heb jij wel eens een krans gemaakt of gebruik jij ook kransen in je interieur?

Liefs,

Isabel Cristina

 

18 responses to “DIY Wreath

  1. Leuk! Het ziet er zo gemakkelijk uit! Ik ga het ook eens proberen, want ik vind het heel leuk voor de herfst en de winter!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

