DIY Autumn tea light holder

Autumn tea light holder

De herfst is al een tijdje bezig maar het begint nu pas écht herfstweer te worden. Ik hou ervan! Vooral van herfst decoratie, kijk je mee naar een eenvoudige herfst DIY?

Op de bank met een dekentje, warme chocolademelk, en de mooie bladeren en omgeving die de herfst met zich meebrengt. Voor mij is de herfst zeker geen straf!

Vorig jaar maakte ik al een herfst DIY over het decoreren van een glaasje, die kun je hier terug vinden. Voor dit jaar bedacht ik een andere herfst DIY, wel met blaadjes maar een hele andere uitstraling!

Wat heb je nodig?
– Glaasje(s)
– Blaadjes in verschillende kleuren
– Schaar
– Lijm
– Elastiekje
– optioneel; touw of lint

Autumn tea light holder 2
Zoek als eerst naar verschillende soorten kleuren blaadjes, leuk voor als afwisseling. Zorg ervoor dat de blaadjes een heel klein beetje vochtig zijn, als de blaadjes droog zijn breken ze heel snel.
Knip alle steeltjes van de blaadjes.
Knip alle steeltjes van de blaadjes.
Lijm de onderste 2 - 3 cm van het glaasje.
Lijm de onderste 2 – 3 cm van het glaasje.
Pak een blaadje en kijk naar welke kant hij buigt. Plak het blaadje zo, zodat de bovenste gedeelte van het blaadje naar buiten hangt.
Pak een blaadje en kijk naar welke kant hij buigt. Plak het blaadje zo, zodat de bovenste gedeelte van het blaadje naar buiten hangt. Alleen het onderste gedeelte van het blaadje is vastgeplakt. Doe dit ook met de andere blaadjes.
Nadat je alle blaadjes hebt geplakt pak je een elastiekje en
Nadat je alle blaadjes hebt geplakt pak je een elastiekje en bind het om het glaasje heen. Op deze manier blijven de blaadjes op hun plaats totdat de lijm is gedroogd.

Na ongeveer 5-7 minuten is de lijm gedroogd en kun je het elastiekje eraf halen en vervangen door een lintje of touwtje. Ik koos voor het laatste.

Et voila, je bent klaar!

Et Voila!

Bij mij staan ze nu in mijn kamer, tussen de andere herfstdecoraties. Vooral die kleuren vind ik erg mooi!

Heb jij de herfst al in huis gehaald?

Liefs,

Isabel Cristina

19 responses to “DIY Autumn tea light holder

♡ E-mail adres wil not shown in comment

