Review: Mod Podge

mod podge 6
Sinds een week ben ik helemaal weg van Mod Podge! Modpodge is een lijm die je voor verschillende doeleinden kunt gebruiken, ik kocht de kleuren goud en zilver.

Je zult misschien denken, wat is er zo bijzonder aan een gouden en zilveren lijm? Ik ben gouden en zilveren lijm nog nooit op deze manier tegengekomen, daarnaast geeft het een hele mooie shimmer effect!

Laten we bij het begin beginnen,
Laten we bij het begin beginnen. Zoals ik al aangaf kocht ik de gouden en zilveren variant.  Op de verpakking staat (links) “Creëer een glanzend effect!”. Op de linkerfoto zie je de glanzende lijm.
Om aan de slag te gaan heb je een aantal spullen nodig;
Om aan de slag te gaan heb je een aantal spullen nodig; Modge Pod, een kwast of sponsje en een bakje met water om de kwast uit te spoelen.

Mod podge heeft een handige tuitje om het spul goed te verdelen. Ook is het op waterbasis, dat wil zeggen dat de lijm te verdunnen is met water. Erg handig maar je moet wel op tijd je kwast of spons uitspoelen, als de Mod Podge eenmaal is opgedroogd is krijg je het er niet meer van af! Kleine foutjes kun je wanneer het nog nat is met een vochtig doekje weghalen.

Hier kun je het effect zien van de gouden en zilveren modpodge
Hier kun je het effect zien van de gouden en zilveren Mod Podge. Het was nogal lastig om de shimmers te fotograferen maar ik kan je vertellen dat het een heel mooi effect geeft!

Na het aanbrengen van de gouden en zilveren Mod Podge kun je er voor kiezen om het zo te laten maar je kunt er ook voor kiezen om meerdere lagen aan te brengen waardoor je steeds meer shimmers ziet.

Als je een gekleurde Mod Podge hebt aangebracht en gedroogd kun je een sticky gevoel krijgen, dit kun je oplossen door een laag acryl Mod Podge aan te brengen. Ik gebruikte de glanzende lijm die ik ook heb gekocht.

Op deze foto zie je goed de gouden
Op deze foto zie je goed de gouden glans op het leren hartje. Ik heb ongeveer 10 lagen op het hartje aangebracht waardoor je de originele kleur van het hartje niet meer ziet, dat was namelijk bordeaux rood.

Ik ben er erg tevreden over en ik ga ze zeker  gebruiken voor een aantal DIY’s projecten.

De Mod Podge is verkrijgbaar bij de Xenos in flesjes van 118 ml. De gekleurde Mod Podge zijn per stuk €5,99 en de glanzende sealer Mod Podge is €3,99. Mod Podge is verkrijgbaar in meerde kleuren zoals zwart, rood, groen en roze. De sealer is er ook in verschillende finishen zoals matte en glitter finish. 

Heb jij Mod Podge of heb je het al eens gespot bij de Xenos?

Liefs,

Isabel Cristina

14 responses to “Review: Mod Podge

♡ E-mail adres wil not shown in comment

