DIY Reindeer Jar

Reindeer jar 9Wat moet Santa zonder zijn rendieren? Voor vandaag een hele simpele DIY. Lees snel verder hoe je heel simpel je eigen rendier theelichthouder kunt maken.

Om eerlijk te zijn ben ik al een week bezig met het voorbereiden voor kerstartikelen. Misschien een beetje erg vroeg, maar ik geniet er elk moment van!

Vandaag een hele simpele DIY, voor jong, oud, creatief of 2 linkerhanden.

Benodigdheden:
– Verf (action)
– Kwast
– Nutella pot
– Touw
– Lijm
– Schuifspeltje
– Printer/papier
– Schaar
– Groen hulst of dennentakje

Voor deze
Voor deze DIY heb ik een Chocolade pasta pot (LIDL) gebruikt, deze pot heeft net als de nutellapot platte kanten. Dit is erg handig voor als je het rendiertje erop wilt maken. Voor deze DIY gebruikte ik alleen de Home Deco verf en niet de Artico, de Artico verf bleef achteraf niet goed zitten.
Om een rendier te maken op de nutella pot heb je een mooi plaatje van een rendier nodig.
Om een rendier te maken op de nutella pot heb je een mooi plaatje van een rendier nodig. Je kunt een plaatje op internet zoeken maar ik maakte de rendier in illustrator. Je kunt het rendiertje hierboven uitprinten maar je kunt het ook hier downloaden als PDF.
Print het rendiertje op de juiste grootte en knip dan het rendiertje voorzichtig uit
Als eerst verf je de nutella pot ongeveer met 2 lagen in. Tijdens het wachten tot de verf droog is kun je het rendiertje op de juiste grootte printen en uitknippen.
Pak het schuifspeltje en
Pak het schuifspeltje en trek/maak het zachte bolletje op het eind los zodat je het metaal ziet. Door het bolletje te verwijderen krijg je een harde metalen punt waardoor je goed in de verf kunt krassen. Leg het rendiertje op de nutellapot en trek met het schuifspeltje een lijn langs het rendiertje. Houd het rendiertje goed op zijn plaats!
Na één keer
Het begint al erg leuk te worden. Je kunt de lijn van het rendiertje zo dik maken als je wilt. Ik maakte de lijn iets breder door meer van de verf weg te krassen.
Reindeer jar 6
Voor de volgende stap lijm je het schroefgedeelte van de pot goed in en wikkel je het touw eromheen. (Touw van IKEA)
Reindeer jar 7
Als finishing touch maakte ik een klein hulsttakje vast met een beetje touw. Kerstballetjes kan natuurlijk ook!

Reindeer jar 8
Het resultaat vind ik erg leuk geworden. Zoals ik al zei kan deze DIY door iedereen worden gemaakt. Voor jonge kinderen is het rendiertje misschien een beetje lastig, zij kunnen bijvoorbeeld iets maken zoals een kerstboom en sneeuwpop. Het principe is hetzelfde en voor een kerstboom en sneeuwpop heb je geen patroon voor nodig! :-)

Veel succes met maken!

Heb jij al kerstdecoratie staan?

Liefs,

Isabel Cristina

20 responses to “DIY Reindeer Jar

  1. Zo simpel maar wat een leuk idee!!! Ik ben blij dat je nu al kerst-diy’s doet want dan is alles op tijd klaar. Leuk, zin in kerst! :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

