Foto op Acrylglas

Pixum acrylglas 7
Ja-ren geleden zag ik een foto op glas, prachtig vond ik het! De kosten daar in tegen vond ik wat minder, duur! Een hele leuke, mooie én betaalbare alternatief is Acrylglas, ooit van gehoord?In de Bachlor 2011 met Lars zag ik voor het eerst een foto op glas. Op de achtergrond hingen een aantal grote foto’s op glas, ik had het nog nooit gezien en ben meteen gaan zoeken op internet. Helaas waren de prijzen zo hoog dat ik het meteen uit mijn hoofd heb gezet…

..tot vorige maand! Pixum benaderde mij of ik geïnteresseerd was om een product te testen. Na een bezoekje op hun site kwam ik er achter dat er ook een andere manier is om je foto op glas te laten drukken namelijk Acrylglas.

Ik had nog nooit gehoord van Acrylglas maar was toen al enthousiast. Acrylglas is transparante kunststof waar je foto wordt achter gemaakt, dat kan op twee manieren namelijk directe druk en fineart. Voor mijn foto op Acrylglas koos ik voor directe druk.

Pixum over directe druk:

  • Lichtdoorlatend
  • Indrukwekkend diepte-effect
  • Foto direct op het acrylglas gedrukt
  • Hoogwaardige 7-kleuren UV-directdruk
  • Grote keuze uit formaten: 20×30 cm – 100×150 cm
  • Geschikt voor vochtige ruimtes

Geschikt voor vochtige ruimtes, dat zou betekenen dat je ook een mooie rustgevende foto op kan hangen in de badkamer.

Het bestellen gaat erg makkelijk via de site, op de site kun je een foto uploaden en de foto vergroten, verkleinen of meer naar links of rechts verplaatsen.

Eenmaal besteld was het afwachten. Ik was zo benieuwd! Helaas is bij mijn acrylfoto nogal vertraging opgelopen doordat ik mijn huisnummer vergeten was te noteren. Slimmmm, I know!

Na een tijdje kwam mijn foto dan eindelijk binnen. De foto op Acrylglas zat verpakt in een kartonnen envelop.
Na een tijdje kwam mijn foto dan eindelijk binnen. De foto op Acrylglas zat verpakt in een kartonnen envelop.

 

Na het uitpakken zag ik al een beetje de foto. De foto was verpakt met nog een laag plastic, beschermhoekjes en daaronder nog een groene beschermfolie die op het acrylglas zat.
Na het uitpakken zag ik al een beetje de foto. De foto was verpakt met nog een laag plastic, beschermhoekjes en daaronder nog een groene beschermfolie die op het acrylglas zat.

 Pixum acrylglas 3

 

De foto die ik heb laten uitprinten heeft een grootte van 30x45
De foto die ik heb laten uitprinten heeft een grootte van 30×45 en is heel licht van gewicht. Wat ik echt een pluspunt vind. Mocht je de foto aan een gipswand willen hangen kan dat prima.

Ik koos voor een Acrylglas zonder ophangsysteem, als je wel kiest voor een ophangsysteem worden er in elke hoek gaatjes gemaakt om het ophangsysteem aan te bevestigen. Persoonlijk vond ik het zonde om in elke hoek van die zilveren knoppen te zien van het ophangsysteem. Als het een systeem zou zijn waarbij je het ophangsysteem niet zou zien zou ik waarschijnlijk wel voor gekozen hebben.

Het uiteindelijke resultaat
Het resultaat! De foto was best moeilijk te fotograferen door de glans en het licht maar je kunt het resultaat goed zien

Het resultaat vind ik leuk geworden. Ik vind het acrylglas erg mooi (en goedkoop) alternatief voor echt glas. Van een afstand vind ik het echt prachtig al moet ik wel toegeven dat als ik de foto van heel dichtbij bekijk ik wel pixels zie.. maar dan moet ik wel meteen zeggen, hoe vaak sta je op 10 cm afstand van een schilderij of foto.. ;-) Mocht je geïnteresseerd zijn in een foto op acrylglas of meer informatie willen kun je hier klikken.

Hebben jullie wel eens gehoord van een foto op acrylglas?

Liefs,

Isabel Cristina

P.s. Leuk weetje, mocht je net als ik een enorme fan zijn van adventkalenders momenteel kun je op Pixum je eigen adventkalender met je eigen foto bestellen! Hoe leuk is dat?!

18 responses to “Foto op Acrylglas

  1. Mooi hoor! Ik zou ook niet van die grote koppen in de hoeken willen, zonde. Misschien op zo’n smal plankje aan de muur. :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

