Let it snow etagère

Let is snow ornaments 17
Sneeuw is niet zo mijn ding, het is mooi maar ook glad en koud. De sneeuw van vandaag is niet glad of koud, alleen maar leuk om op te hangen ;-)

Een tijd geleden bestelde mijn moeder snowflake fondant cutters via e-Bay, echt superleuk zijn ze! Mijn moeder was zo lief ze aan mij uit te lenen, bij deze bedankt mam! x

Tijdens het opruimen van mijn herfstdecoraties was ik bezig met de hortensia etagere uit elkaar te halen toen ik op het idee kwam om de plateaus te verwisselen. Een nieuw idee was geboren!

Benodigdheden:
– Verstelbare etagere
– Klei
– Folie of bakpapier
– Transparant draad
– Schaar
– Snoer led verlichting

Voor deze DIY
Voor deze DIY gebruikte ik een etagere die je uit elkaar kan schroeven. Destijds heb ik deze gekocht omdat ik het ontzettend handig vind dat je deze uit elkaar kan schroeven en opbergen :-)
De klei heb ik voor €1,39 bij de action gekocht
De klei heb ik voor €1,39 bij de action gekocht, er zijn overigens twee soorten klei kleuren, wit en terra. Let daar dus goed op bij het kopen. De uitsteek sneeuwvlokjes heeft mijn moeder gekocht op eBay. Het is een setje van 3 sneeuwvlokjes voor omgerekend €1,89 klik hier voor de e-Bay link. Op een Nederlandse webshop vond ik ze voor €9,95 klik hier voor de link.
Pak de klei
Leg de klei op het folie of bakpapier en maak er een platte plak van. Duw het vormpje op de plak en duw het goed aan, snij of schuif alle klei die ernaast zit weg. Zonder folie of bakpapier zal de klei op de tafel blijven plakken :-)
Als je de
Als je na het uitsteken het uitsteek vormpje omdraait zie je dat er nog allemaal klei over de randjes zit. Veeg voorzichtig de klei eraf net als ik bij de bovenste twee heb gedaan.
DE
Na het uitsteken blijft er een sneeuwvlokje over. Het middelste gedeelte, de zes ruitjes heb ik er ook uit gesneden met een mesje.
Uitendelijk
Uiteindelijk heb ik van elk vormpje ongeveer 5 gemaakt. Laat de vormpjes goed drogen, ik liet mijn sneeuwvlokjes 24 uur drogen.
Pak de etagiere erbij en haal die helemaal uit elkaar.
Pak de etagere erbij en haal die helemaal uit elkaar.
Zet nu de
Zet nu de etagere weer in elkaar maar verwissel de plateaus, zet de kleinste onderop en de grootste bovenop. Het middelste plateau heb ik weg gelaten.
Maak het transparante draad vast aan één van de
Maak het transparante draad vast aan één van de sneeuwvlok kantjes.
knoop
Knoop het vlokje vast om de stang heen en doe dit met alle vlokjes.
Let is snow ornaments 11
Van een afstand ziet het eruit alsof het zweeft wat ik persoonlijk erg leuk vind!

 

Nadat je alle vlokjes hebt opgehangen begint het er steeds
Nadat je alle vlokjes hebt opgehangen kun je de led verlichting rond de paal draaien.
Als
Als finishing touch legde ik op elk plateau wat nepsneeuw en zette ik twee windlichtjes op het bovenste plateau.

Let is snow ornaments 14

 

Let is snow ornaments 16

Ok, het is niet een project dat je in een half uur klaar hebt, maar het resultaat vind ik wel erg leuk geworden.

Wat vind jij van de sneeuw etagere?

Liefs,

Isabel Cristina

26 responses to “Let it snow etagère

  1. Super creatief!!! Hoe bedenk je het elke keer weer, leuk hoor. Gelukkig kan ik ze van je ‘pikken’ hihi. X : )

  2. Oh this is so elegant and beautiful! I love the snowflake touch, makes it so delicate and special!
    Have a fabulous weekend!
    Much Love,
    Karen

♡ E-mail adres wil not shown in comment

