IKEA Vinterkul Ornaments

Ikea vinterkul ornaments 11
Klopt, deze ornaments kun je niet bij de Ikea kopen! ;-) maar ik heb ze wel gemaakt met behulp van een Ikea product. Je kunt ze overigens heel simpel maken, nieuwsgierig?

Laatst was ik in de IKEA, wat heeft de IKEA toch weer een leuke kerst collectie! Op internet had ik al gezien dat ze hele leuke chocolade en marsepein vormpjes hadden voor maar €1,99, die moest ik hebben!

Bron foto - IKEA ,
Bron foto – IKEA , Je kunt de vormpjes gebruiken om chocolade in te gieten maar je kunt er ook marsepein in doen. Beide erg leuk maar ik bedacht iets anders….
....Namelijk de IKEA Vinterkul ornamenten!
….Namelijk de IKEA Vinterkul ornamenten!

Benodigdheden:
– Klei (action €1,39)
– IKEA vormpjes (€1,99)
– Verf (Xenos zilver en brons €0,99 p.s.)
– Penselen (Action €0,99)
– Sateprikker
– Schuurpapier
– Versiering

De vormpjes zitten in een zakje met drie verschillende vormpjes, een kerstboom, sneeuwman en een kerstklok. Ook worden er 3 elastiekjes  bij geleverd om het vormpje bij elkaar te houden als je er chocolade in giet.
De vormpjes zitten in een zakje met drie verschillende vormpjes, een kerstboom, sneeuwman en een kerstklok. Ook worden er 3 elastiekjes bij geleverd om het vormpje bij elkaar te houden als je er chocolade in giet. De gekleurde delen kun je er uit halen en de vormpjes kunnen allemaal in de vaatwasser. Handig he?!
Voor deze DIY gebruikte ik klei van de action. De action klei is maar €1,39 en heel zacht, erg fijn!
Voor deze DIY gebruikte ik klei van de action. De action klei is maar €1,39 en heel zacht, erg fijn! Maak een bal van de klei en leg hem in de houder. Klap de andere kant van het vormpje erop en duw voorzichtig aan. Haal ze eruit en laat ze ongeveer 24 uur drogen voordat je ze gaat werken. *vergeet geen gaatje te maken met een sateprikker als je hem in de boom wilt hangen.
Nadat je 24 uur hebt gewacht kan je de vormpjes versieren.
Nadat je 24 uur hebt gewacht kan je de vormpjes versieren. Mijn sneeuwpop en kerstboom hadden een randje van het vormpje. dit soort randjes kun je makkelijk wegschuren met een schuurpapiertje.
De vormpjes heb ik versiert met de koper en zilver verf die ik voor €0,99 kocht bij de Xenos.
De vormpjes heb ik versiert met de koper en zilver verf die ik voor €0,99 p.s. kocht bij de Xenos.
Het uiteindelijke resultaat!
Het uiteindelijke resultaat! De kerstklok was helaas nog niet droog maar de kerstboom en Frosty wel. De ster van de kerstboom heb ik met een drupje lijm vastgezet en de sjaal van Forsty is een stukje lint. Nu nog een stuk of 10 erbij maken… :-D

Het is echt Winter fun! (vertaling van Vinterkul ;-)) Het leukste wat ik aan deze ornamenten vind is dat ze 3D zijn en geen “platte” vormpjes.

Wat hangt er in jouw boom?

Liefs,

Isabel Cristina

22 responses to “IKEA Vinterkul Ornaments

  1. Ooooooooh wat zijn ze schattig. Hier smelt mijn hartje echt van! Zo leuk om elke keer jouw mooie creaties te zien! Ps. Toffe header heb je ook, heerlijk om mee in de kerst sferen te komen <3

♡ E-mail adres wil not shown in comment

