DIY Light Gingerbread House

Gingerbread house 9
Een tijdje geleden vertelde ik al dat een gingerbread huisje hoog op mijn to-do list stond. Hier is ie dan, Ta-daaa! Het huisje geeft nog licht ook!

Peperkoekhuisjes maak je natuurlijk niet van papier maar het is wel een stuk makkelijker! Ook kun je de huisjes helemaal naar eigen smaak versieren. Ik versierde het huisje met verf maar je kunt natuurlijk ook echte snoepjes erop plakken.

Benodigdheden.
– Stevig papier en printer
– Lijm/lijmpistool
– Stanley mes en snij-mat
– Versieringen

Als
Als eerst print je de twee patronen uit op stevig print papier. Klik hier voor patroon 1 en klik hier voor patroon 2. Omdat ik niet beschikte over bruin papier heb ik het patroonpapier op bruin cadeaupapier geplakt. Je kunt het natuurlijk wit laten maar ook ander cadeau papier gebruiken. Om het patroon op het cadeau te plakken gebruikte ik crea podge van de action maar je kunt hier beter een pritstift voor gebruiken. Crea podge is te nat waardoor het cadeaupapier van gaat bobbelen.

De patronen maakte ik in illustrator op a4 formaat maar je kunt er ook voor kiezen om de patronen iets kleiner uit te printen.

Snij de patronen met
Snij met je stanleymes langs alle lijntjes, behalve de stippenlijntjes dat zijn vouwlijntjes! ;-)
v
Als het goed is ziet een zijkant er uiteindelijk zo uit.
Plak alle zijkantjes aan elkaar vast en je kunt het huisje versieren
Plak alle zijkantjes aan elkaar vast en je kunt het huisje versieren.
Mijn huisje heb ik versierd met action verf
Mijn huisje heb ik versierd met witte action verf.
De
De dikke sneeuwrandjes heb ik zo gekregen door lijm van een lijmpistool en daarna wit te maken. De randjes worden daardoor dik waardoor het lijkt alsof er echt sneeuw ligt maar het maakt het huisje ook erg stevig.
Het
Alle raampjes en deurtje die je eerder hebt uitgesneden heb ik bedekt met wat papier. Zo zie je niet de draadjes van de ledlampjes die ik erin hebt gelegd.
Het resu
Het resultaat vind ik erg schattig geworden, niet een standaard peperkoekhuisje maar het staat erg schattig bij mijn andere decoraties :-)

Heb jij wel eens een peperkoek huisje gemaakt?

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je dit peperkoekhuisje ook maken? Laat mij het weten hoe jouw peperkoekhuisje is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik heel erg leuk!

24 responses to “DIY Light Gingerbread House

  1. Ach, wat schattig!
    Ik ga net nog van die leuke huisjes voor waxinelichtjes.
    Denk dat ik die morgen ga kopen, want DIY heb ik momenteel geen tijd voor.

♡ E-mail adres wil not shown in comment

