DIY: Frozen tree branches

Frozen tree branches 9
De winter budget DIY die ik vandaag laat zien zijn takken met een ijs effect. Het ziet er erg leuk uit in een vaas, is in 15 minuten te maken én is heel goedkoop!Een paar weken geleden was ik op vakantie en ging ik shoppen in een voor mij onbekende stad. Het leuke aan het shoppen in een onbekende stad is dat je winkeltjes tegen komt die niet bij jou in de buurt zijn. Zo kwam ik een ontzettend leuk woonaccessoires winkeltje tegen, ze hadden echt hele mooie en leuke spulletjes én ze hadden ook al sale! Dat maakt het allemaal net even wat leuker toch? ;-)

Mijn oog viel op een paar takken met een heel mooi ijs effect, erg leuk voor in een vaas voor mijn winter thema! Helaas waren de takken €16,95 per tak(!) én er was al 30% vanaf ook! Erg jammer, want ik wilde minimaal 3 takken en was niet van plan om ruim 50 euro te betalen.

Toen ik na een week weer thuis was bleven die takken door mijn gedachten gaan, er moest een manier zijn om zulke takken op een goedkopere manier zelf te maken, toch? Uiteindelijk kreeg ik een idee die ik graag met je deel! :-D

Benodigdheden:
– Lijmpistool Action €2,97
– Takken (uit de tuin)
– Glasscherven IKEA €1,29
Totale kosten: €4,08

De glazen scherven kocht ik een tijdje geleden bij de IKEA
De glazen scherven kocht ik een tijdje geleden bij de IKEA, ze zijn verkrijgbaar in transparant, grijs en zwart. Met kerst hadden ze ook rood en groen maar ik weet niet of ze die nu ook hebben. (Dit lijmpistool is btw niet van de action)
Het leuke van deze glasscherven is wanneer je ze in het licht zet er een hele mooie
Het leuke van deze glasscherven is dat je een hele mooie glinstering krijgt wanneer de zon erop schijnt.
Pak de lijmpistool en
Pak het lijmpistool en doe aan het uiteinde van de tak een beetje lijm. Na de lijm leg je direct een klein stukje glas op de lijm. De lijm droogt erg snel dus plaats na het lijmen direct een stukje glas erop.

fff

cvv
Je kunt de glasscherven willekeurig op het takje plakken maar ik koos ervoor om op de uiteinde van de takken kleine glasscherven te plakken, des te groter en dikker de takken werden, hoe groter mijn glasscherven werden.
Nadat ik een aantal takken had bewerkt
Nadat ik een aantal takken had bewerkt heb ik ze in een hoge vaas gezet die ik nog had staan, als je die niet hebt kun je ook een normale bloemenvaas gebruiken.

Frozen tree branches 8Na ongeveer 20 minuten zul je klaar zijn met alle glasscherven vast te plakken. Het leuke eraan vind ik dat het zo mooi gaat glinsteren in de zon.

Wat vind jij van deze DIY? Heb jij wel eens takken in een vaas staan?

Liefs,

Isabel Cristina

10 responses to “DIY: Frozen tree branches

  1. Wat een ontzettend leuk idee! Je blijft er ook naar kijken, zeker wanneer het glinstert in de zon lijkt me :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

