Houston, we’ve got a problem

foto(3)
Als blogger en fotografieliefhebber maak ik vaak foto’s. Bij de laatste keer overzetten van de foto’s ging het mis, heel erg mis… Alle foto’s zijn namelijk weg! Help!
Ik raakte in paniek, want er stond namelijk 30 GB aan foto’s op die ik niet ergens anders opgeslagen had. Ja ik weet het, niet heel slim..

Het gebeurde allemaal vorig weekend toen ik voor de eerste keer mijn SD kaartje in een samsung cardreader stopte en daarna verbond met een samsung tablet, wat ik achteraf nooit had moeten doen. De samsung tablet bleef maar zoeken en de cardreader wilde ook maar niet uitgaan. Op een gegeven moment heb ik het kaartje eruit gehaald.

Nadat ik het SD kaartje eruit had gehaald wilde ik de foto’s op mijn Laptop bekijken. Al meteen kreeg ik de melding of ik de kaart wilde formatteren. De kaart kon niet gelezen worden en alleen maar geformatteerd worden.

De 30 GB foto’s die erop stonden konden dus niet worden gelezen. Ik denk dat ongeveer 80% van de foto’s die erop staan voor mijn blog zijn. Foto’s van voornamelijk DIY’s en producten. Jammer dat ik die kwijt ben maar daar kan ik mee leven. De enige foto’s die ik nog heb zijn de kleinere bewerkte foto’s die ik op mijn blog heb staan.

Wat ik wel héél erg vind is dat ik de foto’s kwijt ben die veel voor mij betekenen zoals foto’s van mijn familie en de eerst foto’s die ik vorige week maakte van mijn pas geboren nichtje… :-( Gister heb ik opnieuw een aantal foto’s gemaakt van mijn nichtje maar ik wil alsnog heel graag die andere foto’s terug.

En nu? Ik heb geen flauw idee, ik heb nog niet op de knop formatteren geklikt omdat ik dan weet dat dan alles definitief weg is. Ik heb al een aantal recovery programma’s gedownload maar ik heb alsnog mijn foto’s niet terug..

Ik weet dat veel bloggers mijn blog lezen en net zo van fotografie houden als ik. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt, heb je een tip of idee?
Let me know!

Liefs,

Een verdrietige en gefrustreerde Isabel Cristina

17 responses to “Houston, we’ve got a problem

  1. Jeetje wat rot zeg, ik heb het ook wel eens meegemaakt en het waren best belangrijke fotos super stom! Wat erg van je persoonlijke fotos met je familie. Ik denk dat dat je humeur echt kan verpesten, ik kan alleen maar zeggen sterkte ermee (L)

  2. Wat balen zeg! Ik zou zelf helaas niet weten hoe je je foto’s terug kan krijgen nog, hopelijk krijg je hier nog tips van iemand die het wel weet!

  3. Ahh balennn!! Ga langs een computerwinkel, vaak kunnen zij nog wel dingen redden voordat je sdkaart helemaal kapoet is. Ik hoop dat je je foto’s op wat voor manier ook terug krijgt

  4. Oh neeeee, ik zou echt janken als dat gebeurde! Hoop dat je toch nog een manier vindt om wat te redden van je persoonlijke foto’s!!! Veel sterkte, ik ga nu meteen even van alles een back-up maken :|

  5. Oo wat onwijs balen zeg! Is het misschien een optie om naar een speciaalzaak te gaan, misschien dat een verkoper een idee heeft? Ik zou inderdaad in ieder geval nog niets wissen. Mocht ik iets tegen komen wat van pas kan komen, dan laat ik het je weten! Hopelijk krijg je ze nog terug!

  6. Awh, wat erg! Ik zou echt beginnen flippen als al die foto’s weg zijn! Ik snap heel erg dat je die persoonlijke foto’s terug wilt, zou ik ook willen. Zelf heb ik geen idee wat je hieraan kan doen, sorry! :(

  7. Je hebt card recovery programma’s ik had het laatst ook toen heb ik deze gebruikt TestDisk & PhotoRec 7.0-WIP, Data Recovery

♡ E-mail adres wil not shown in comment

