DIY Ice jar with pansies

Ice jar with pansies4
Vandaag een leuke én simpele DIY. Klik snel verder om te zien hoe je een ijs pot kan maken met viooltjes én om mijn eerste video te bekijken!


Afgelopen week keek ik rond in huis en vond ik het nog steeds een beetje kaal in huis. De ijs takken DIY en de Sneeuw en ijs theelicht DIY staan erg leuk maar ik miste wat groens. Daarom zijn mijn moeder en ik van de week naar een tuincentrum geweest om een aantal kleine plantjes te halen. Wat we ermee gingen doen, dat wisten we nog niet.

Eenmaal thuis met plantjes kreeg mijn moeder een heel leuk idee die ik graag met jullie deel. Omdat het nog steeds winter is én het nog steeds budget maand is moest het binnen beide thema’s passen. Gelukt is het zeker!

Benodigdheden:
– Glazen pot (Deen supermarkt €2,-)
– Glazen scherven (IKEA €1,29)
– Zilverfolie (Supermarkt €1,99)
– Bosviooltjes (Tuincentrum €0,50)
Totaal: €5,79

Bij deze presenteer ik je mijn eerste (mini) DIY video. Ik moet toegeven dat het nogal puzzelen was om alles in 15 seconde te krijgen voor Instagram. Het is uiteindelijk gelukt! Nog niet helemaal zoals ik wilde want de kwaliteit is verslechterd toen ik de video in een ander bestand omzette maar het is een begin, je moet ergens beginnen toch? :-)

Het gaat als volgt:

1. Pak een stukje zilverfolie en pak het bloempotje in.
2. Strooi de glasscherven in de pot.
3. Zet in het midden het bloempotje met viooltjes
4. Tadaaa je bent klaar!

Door het bloempotje in te pakken met zilverfolie zie je van een afstand geen verschil met de glasscherven en het zilverfolie. De ijs en bosviooltjes in een pot, past bij een winter thema, haalt toch wat groen in huis en staat ook nog eens erg leuk!
Door het bloempotje in te pakken met zilverfolie zie je van een afstand geen verschil met de glasscherven en het zilverfolie. De ijs en bosviooltjes in een pot, past bij een winter thema, haalt toch wat groen in huis en staat ook nog eens erg leuk!
Mocht je een grotere pot hebben of meer plantjes erin willen doen, het kan allemaal! Ben erg benieuwd naar jouw eigen ijs en viooltjes pot!
Mocht je een grotere pot hebben of meer plantjes erin willen doen, het kan allemaal! Ben erg benieuwd naar jouw eigen ijs en viooltjes pot!

Ice jar with pansies3Heb jij veel groen in huis?

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je deze ice jar ook maken? Laat mij het weten hoe jouw ice jar is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik heel erg leuk!

13 responses to “DIY Ice jar with pansies

  1. Staat heel cute <3 Mijn vriend en ik hebben eigenlijk maar een plan in huis, oeps! Ik ben niet zo goed in het verzorgen van planten haha!

    • Haha, ik ben ook niet zo goed in het verzorgen van plantjes, ze gaan hier bij mij ook niet zo heel lang mee. Vetplantjes of cactussen zijn inderdaad een goede optie, of neppe plantjes, die gaan héééél lang mee! ;-)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

