DIY Heart shape Candles

Heart shape candles 11
Het is alweer bijna Valentijnsdag, de tijd van hartjes, roze, rood, rozen en natuurlijk liefde! In deze DIY laat ik je zien hoe je heel makkelijk hartjes kaarsjes kunt maken.

 

Je houd ervan of je vind het commerciële onzin, ik behoor zeker tot de eerste groep mensen. Niet dat mijn hele huis volhangt met hartjes maar een aantal aanpassingen zijn wel leuk toch? :-)

Benodigdheden:
– Leeg blik
– Broodrooster of pannetje
– Waxinelichtjes
– Hartjes ijsblokvormpjes
– Ovenhandschoenen

aa
Voor deze DIY gebruikte ik een waxinelichtjes van de IKEA, de verschillende kleuren zie je niet meer na het smelten tenzij je ze in meerdere blikken laat smelten. De hartjes ijsblokvormpjes komen ook van de IKEA van héééél lang geleden. Ze zijn waarschijnlijk niet meer te koop bij de IKEA maar volgens mij verkopen ze deze ook bij de Xenos.
Haal alle vormpjes uit
Haal alle kaarsjes uit het bakje scheidt de lont van de wax, zorg dat de lontjes nog goed in tact blijven! De stukken kaars doe je in het blik.
Nadat je alle stukken kaars in het blik hebt gedaan kun je
Nadat je alle stukken kaars in het blik hebt gedaan kun je het gaan smelten. Mocht je niet beschikken over een broodrooster dan kun je het blik ook in een pannetje op het vuur zetten.
Na een aantal keer
Nadat je de broodrooster een aantal keer hebt aangedaan kun je zien dat het langzaam begint te smelten.
De lontjes die je eerder hebt
De lontjes die je eerder hebt gescheiden van de wax leg je nu in de vormpjes. Ze zitten niet vast dus giet de wax zometeen niet te hard in de vormpjes! Mocht je het lontje wel een beetje verplaatst zijn kun je met een satéprikker het lontje weer op zijn plaats leggen.
Na een
Nadat je ovenhandschoenen hebt aangetrokken kun je beginnen met gieten.
Het wachten vergt wat tijd,
Het wachten vergt wat tijd, uiteindelijk heb ik tussen de 45 – 60 minuten gewacht maar het ligt natuurlijk ook een beetje aan de kamertemperatuur.
Na ongeveer een uur kun je kaarsjes uit de vormpjes halen.
Na ongeveer een uur kun je kaarsjes uit de vormpjes halen.
Ik koos ervoor om de kaarsjes in een vaas met water te leggen maar je kunt ze natuurlijk ook op een blad zetten of in het zand.
Ik koos ervoor om de kaarsjes in een vaas met water te leggen maar je kunt ze natuurlijk ook op een blad zetten of in het zand.
bbb
Het ziet er erg schattig uit maar ik denk dat ik er toch nog een aantal bij ga maken.

Wat vind jij van Valentijnsdag?

Liefs,

Isabel Cristina
P.S. Ga je deze hartjes kaarsen ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie en decoratie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik heel erg leuk!

19 responses to “DIY Heart shape Candles

  1. Wat een schattige DIY zeg! Wij vieren nooit echt specifiek Valentijn; mijn vriend vindt het onzin, maar we hebben wel op een 14e gekregen, dus daar besteden we wel altijd aandacht aan :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

