Review Gluegun & Parkside engraver

Review parkside 5
Vlak voor de kerst kreeg ik een graveer apparaat en kocht ik zelf een lijmpistool. Ik heb ze nu een aantal keer gebruikt en vertel je graag over mijn ervaringen!

De supermarkt Lidl heeft vaak leuke aanbiedingen. Zo ook vlak voor kerst, ze hadden namelijk een graveer apparaat. Momenteel verkopen ze niet het graveer apparaat maar omdat ik weet dat Lidl vaak terugkomende aanbiedingsproducten hebben schrijf ik er wel een review over.

Parkside Graveer machine €9,99

Dit is hem dan! Het apparaatje zit verpakt in een klein doosje (Lees: klein zwaar doosje)
Dit is hem dan! Het apparaatje zit verpakt in een klein doosje (Lees: klein zwaar doosje)
In de verpakkingen zitten verschillende sjablonen die je kunt gebruiken voor het graveren.
In de verpakkingen zitten twee sjablonen die je kunt gebruiken voor het graveren.
Toen ik de zijkanten zag van het doosje wist ik zeker dat ik dit apparaatje wilde.
Toen ik de zijkanten zag van het doosje wist ik zeker dat ik dit apparaatje wilde. Je kunt de graveermachine voor verschillende doeleinden gebruiken namelijk, porselein zoals op een mok hierboven, metaal zoals een metaal plaatje, hout, glas en leer.
Voor dit
Het apparaat is niet zo makkelijk in gebruik als ik had gedacht. Het is een zwaar apparaatje en je vliegt makkelijk uit de bocht. Het is zeker aan te raden om te oefenen voordat je aan een project gaat beginnen.

Ik ben erg blij dat ik dit graveer apparaatje voor de kerst heb gekregen. Het is best lastig om het apparaatje onder controle te krijgen maar oefening baart kunst! Ik heb al een aantal projectjes in mijn hoofd van spullen die ik wil graveren zoals mijn iPhone case, mijn statief, een metaal plaatje en ik wil het ook proberen op glas.

Voordelen:
» Je kan veel spullen personaliseren
» Je kunt het gebruiken op veel verschillende materialen
» De prijs, het apparaatje kostte €9,99
» Bijgeleverde sjablonen
» 2 jaar garantie

Nadelen:
» Het gewicht van het apparaat, het is vrij zwaar
» De lawaai die het maakt, het maakt best veel herrie

Beveel ik dit apparaat aan? Ja zeker! €9,99 is erg goedkoop voor een graveer apparaat. Als je het leuk vind om spullen te personaliseren dan zou ik het zeker aanschaffen! Ik kan in ieder geval niet wachten om aan de slag te gaan!

Lijmpistool Action €2,79

Dan
Het lijmpistool van de action, zeer goedkoop en vrij groot (in vergelijking met mijn andere lijmpistool) maar werkt goed.

Het lijmpistool wordt geleverd in een plastic verpakking met twee lijmstaven (Die foto’s ben ik helaas kwijt geraakt, het artikel kun je hier lezen) Nadat ik het lijmpistool voor de eerste keer aandeed kwam er een behoorlijke plastic geur vanaf, maar gelukkig was dit snel over! :-)

Losse lijmstaven zijn ook verkrijgbaar bij de action voor €0,99.
Naast de twee lijmstaven die erbij zaten kocht ik ook een extra setje voor €0,99 geen geld maar…
Ze
….ze zijn nogal geel wat ik erg jammer vind. De bovenste staaf zit in het setje van €0,99 en de onderste lijmstick zit bij de lijmpistool. Het is van lijm uiteraard niet de bedoeling dat je het ziet maar mocht je morsen dan zie je meteen een gele klodder, niet echt mooi als je het mij vraagt…
dd
Over het algemeen ben ik erg tevreden met het lijmpistool. Met het hendeltje kun je makkelijk de lijm eruit krijgen (niet alle lijmpistolen hebben namelijk een hendel) maar naar mijn idee gaat het iets te gemakkelijk. Wanneer het lijmpistool aan is en op de ijzeren pootjes zet druipt de lijm eruit, erg vervelend!

Ook met het lijmpistool ben ik erg tevreden en dat komt vooral door de prijs. €2,79 is echt heel weinig voor een lijmpistool net als het lijmstaven setje voor €0,99. Het lijmpistool doet wat hij moet doen en de lijm blijft nagenoeg overal op plakken.

Voordelen:
» De prijs €3,78 voor een lijmpistool en 10 extra lijmstaven is erg goedkoop
» Het metalen standaardje, hierdoor blijft het lijmpistool goed rechtop staan en valt niet om.

Nadelen:
» Het
lijmpistool lekt lijm als hij aan staat en niet in gebruik is.

» De geur bij het eerste keer gebruiken.

Beveel ik dit product aan? Ja, ook dit product beveel ik aan! Het lekken van lijm is niet ideaal maar dat neem ik voor lief voor de prijs. Je kan niet alles hebben! ;-)

Heb jij een graveer machine of een lijmpistool?

Liefs,

Isabel Cristina

11 responses to “Review Gluegun & Parkside engraver

  1. Handige apparaatjes en zeker niet duur! Voor die prijs kan je wel over wat kleine ongemakken heen stappen. Leuk, nuttig artikel!!! : )

  2. Dat lijmpistool wilde ik ook eerst kopen, uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar heb er toch wel spijt van ;)

  3. Het lijkt mij wel een fijn product, alleen zou ik zelf niet zo snel een lijmpistool gebruiken, dus om hem dan aan te schaffen vind ik niet zo nuttig!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

