The life we create, picture perfect

Picture perfect
Regelmatig krijg ik te horen dat ik creatief ben of hoe ik toch op al die leuke ideetjes kom. Hartstikke leuk natuurlijk maar ook mijn projecten mislukken ook wel eens…

Vandaag laat ik jullie een aantal van mijn onafgemaakte en mislukte projecten zien. Dit laat ik zien omdat ik afgelopen week het artikel Picture Perfect las van Annemerel. Ik vond het een heel interessant artikel en mocht je tijd hebben, dan zou ik het artikel zeker lezen!

Annemerel vertelde in het artikel dat “onze” generatie veel meer burn-outs voorkomt dan mensen die voor 1970-1975 geboren zijn. Hoe dat komt? Naast je persoonlijkheid is het ook de kijk op ons leven is. We leven in een wereld waar we alles alleen maar beter en mooier willen hebben. Op social media plaatsen we alleen maar de mooie momenten, de leuke dingen, etentjes, uitjes, qoutes etc maar hierdoor creëren we onbewust een bepaald vertekend beeld van onszelf. Het leven bestaat niet alleen maar uit leuke dingen maar ook uit dingen die stom, irritant en frustrerend zijn.

Na het lezen van het artikel besefte ik dat ik eigenlijk ook (onbewust weliswaar) meedeed aan het creëren van een vertekend beeld van mijn leven. Ik hou niet van negativiteit en zet dan ook  niet of nauwelijks iets negatiefs op mijn blog of Instagram maar daarmee lijkt het ook alsof ik nooit iets stoms, irritants of vervelends meemaak. Wat absoluut niet zo is! Iedereen maakt dat soort dingen mee, dus ik ook.

Ik wil dat mijn blog én Instagram iets leuks, vrolijks en positiefs uitstralen. Een mislukte DIY past daar niet bij, een artikel met als titel; “DIY, zo moet het dus niet” nee dat zie ik niet voor mij haha. Toch denk ik dat ik nóg bewuster moet worden met het plaatsen van ook minder leuke momenten die ik meemaak in het leven of tijdens het maken van een DIY. Om daarmee te beginnen dit artikel.

DIY’s
Tijdens het maken van DIY’s leer ik een hoop. Ik omschrijf in mijn DIY’s wat handig is om te doen of wat je absoluut niet moet doen. Vaak weet ik dit soort dingen doordat er tijdens het maken van een DIY wel eens wat mis gaat.

Als eerste deze Blond amsterdam kerst
Als eerste deze Blond Amsterdam kerstballen, de eerste keer een plaatje erop plakken leek zo simpel maar bij de eerste keer plakken scheurde het papiertje.. Het was net zo’n leuk plaatje.. DIY is hier te vinden
Deze DIY kwam ook met kerst online
Deze DIY kwam ook met kerst online (orginele foto zonder tekst heb ik helaas niet meer) Deze Reindeer DIY staat met de witte action verf online maar dat was de tweede die ik had gemaakt omdat de verf die ik hierboven had gebruikt niet meewerkte. Ik trok voor het rendier patroontje de hele verf eraf..  DIY is hier te vinden
Dit beertjes doosje stond een aantal weken geleden online. Het doosje op de afbeelding is echter niet het eerste doosje die ik had gemaakt
Dit beertjes doosje stond een aantal weken geleden online. Het doosje op de afbeelding is echter niet het eerste doosje die ik had gemaakt. Doordat ik het eerste doosje dat ik had gemaakt heb weggegeven en geen foto’s van had gemaakt moest ik het opnieuw maken. Het weer was die dag erg grauw en ik moest erg opschieten want het werd al aardig donker buiten.. Doordat ik zo haastig te werk ging scheurde een vouwrandje. Gelukkig niet goed te zien op de foto maar hij zat er toch echt.. kun je het zien? DIY kun je hier vinden
Deze DIY maakte ik pas geleden maar haalde nooit de site.
Deze DIY maakte ik pas geleden maar haalde nooit m’n blog. Het idee was om een flesje in te pakken met plastic folie, klei eromheen doen en daarna gaatjes erin te prikken. Het idee was om de klei eraf te halen wanneer het was gedroogd en dan een waxinelichtje in het midden zetten zodat er allemaal licht uit de houder zou komen erg leuk dacht ik.. Niet dus, de klei kreeg ik er met geen mogelijkheid vanaf haha

Ongelukjes
Tijdens het maken van DIY’s en andere projecten gebeuren er nog wel eens ongelukjes, pijnlijke ongelukjes… Tijdens het maken van deze leren tas en deze leren doorstop heb ik een aantal keer een leren naald in mijn vinger gekregen wat echt heel erg pijn doet aangezien leernaalden nog scherper zijn dan “gewone” naalden.

Afgelopen kerst hebben mijn moeder en ik een workshop kerststukje maken gegeven. Tijdens de workshop is alles goed verlopen, eenmaal thuis ging ik beginnen aan mijn eigen kerststuk wat na de eerste tak knippen niet helemaal goed verliep. M’n vinger zat bij de handvaten tussen het scharniertje wat echt ontzettend pijn deed en bleef bloeden.

Ook heb ik kleine ongelukjes gehad zoals spullen die op m’n voet vielen, vinger verbrand met een lijmpistool, papier sneeën en nog veel meer van dat soort ongelukjes. Ik ben best creatief maar op sommige momenten kan ik echt héél erg onhandig zijn…

Verpeste kleding
Tijdens het maken van een DIY heb ik eigenlijk altijd wel iets eronder liggen zodat er bijvoorbeeld per ongeluk geen lijm of verf op de tafel terecht kunnen komen.. Mijn kleding daarin tegen is wel eens de klos geweest. Zo zitten er op een aantal witte tops zwarte verf en op een zwarte joggingbroek witte verf.. als dat nou andersom was.. ;-)

Onafgemaakte of mislukte projecten
Sinds kleins af aan ben ik al bezig met het maken van verschillende spullen. Het komt nog wel eens voor dat ik projecten niet afmaak en dat komt door 1. ik ben zo enthousiast over een nieuw idee dat ik aan een ander project begin waardoor het eerste project nooit afgemaakt wordt. of 2. Het project loopt anders dan ik had gedacht en ik weet niet hoe ik het project moet afmaken. Ohja en dan heb ik ook nog een aantal mislukte projecten.

Deze iPhone case maakte ik een aantal maanden geleden
Deze iPhone case maakte ik een aantal maanden geleden. Helaas heb ik deze case nooit kunnen gebruiken omdat ik de verkeerde lijm had gebruikt en de ultra thin case daardoor brak..
Mijn grootste onafgemaakte project.
Zie hier mijn grootste nooit afgemaakte project.. Nee niet die doorstop op de grond maar die tas op het krukje. Deze tas heb ik vorige winter (!!) gemaakt maar nooit afgemaakt. Deze tas mist namelijk nog een binnenvoering. Ik heb de tas nooit afgemaakt omdat ik niet zo goed weet hoe ik de tas moet verstevigen én omdat ik de bovenkant van de tas niet onder de naaimachine kan leggen voor de afwerking. Het leer is nogal  dik en zal door de zoom wel 4 leer lagen dik worden wat mijn naaimachine niet aan kan. Het komt er op neer dat ik het of wel met de naaimachine afmaak met kans op een lelijke afwerking of alles met de hand moet doen… Wat een dilemma hè!;-)

Naast deze tas heb ik ook nog een half afgemaakt jurkje en heb ik ook nog stoffen liggen die ik nog ergens voor wilde gebruiken maar nog nooit heb aangeraakt…

Ja, ook mijn projecten gaan wel eens mis, of ik het nou leuk vind of niet. Het maken van mijn DIY’s en projecten bestaat niet alleen maar uit kommer en kwel maar ik vind het belangrijk om te laten zien dat ik niet perfect ben en ook maar een mens ben, net als jullie.

Hoe ga jij om met het plaatsen van negativiteit op social media/blog?

Liefs,

Isabel Cristina

17 responses to “The life we create, picture perfect

  1. Wat een ontzettend tof artikel meis. Ik vind het goed dat je mensen eens stil laat staan dat niet alles in het leven goed gaat en dat niet alles “perfect” is. Jij omschrijft overigens in dit artikel hoe alles bij mij zou gaan haha: ik ben een echte kluns en al het bovenstaande zou mij zo kunnen overkomen ;-) Ik heb trouwens vol bewondering naar je tas gekeken: hij is echt heel mooi. Jammer dat hij nog niet af is, maar zo op het eerste gezicht vind ik hem echt prachtig. X

  2. Wat een leuk artikel! Mijn DIYs zijn ook weleens mislukt hoor, of ze worden toch niet zo leuk als ik had verwacht haha.

  3. Eigenlijk vind ik dit helemaal niet vervelend om te lezen en kan ik bij sommige ongelukjes wel lachen, haha! Niemand is perfect en foutjes maken is menselijk :) XO

  4. Wat een leuk artikel. Maar best begrijpelijk. We willen natuurlijk allemaal de gelukt resultaten delen. Maar wat tof dat je een tas hebt gemaakt. Kun je er niet een simpele tasje erin stoppen?

  5. Wat leuk om zo eens achter de schermen mee te kijken! Iedereen verwacht altijd dat alles van de eerste keer lukt, wat eigenlijk bijna nooit het geval is, helaas!

  6. Het feest der herkenning! Af en toe blog ik ook gewoon over mijn missers, zoals laatst een tas… Maar jouw tas is zo mooi, die moet je gewoon afmaken! Handwerk kost tijd, maar onaf laten liggen is zonde…

  7. Haha, heerlijk om te lezen! ‘Waar gehakt wordt vallen spaanders’ is het gezegde maar eh … die tas moet je echt afmaken hoor, die is zo mooi!!!! : )

♡ E-mail adres wil not shown in comment

