Let the sun shine! SpringSpiration

inspiration6
Het is alweer bijna lente, ik heb er zin in! Dag dikke truien, grauwe, donkere en koude dagen en hallo bloesjes, zon, en bloemen! Zit je klaar voor wat SpringSpiration?

Zolang als ik mij kan herinneren houd ik van de lente. De lente betekent voor mij het veranderen van mijn decoraties in mooie vrolijke frisse kleuren én niet te vergeten mijn verjaardag in de maand mei (Jeej!)

Natuurlijk ga ik de mooie en leuke sfeerlichtjes van de kerstlampjes missen maar de theelichthouders blijven én er komt in de lente veel meer kleur in mijn interieur.

dsc_0239
Vorig jaar rond deze tijd veranderde én verbouwde ik mijn slaapkamer een hoop werk maar het resultaat mag er zijn! Mocht je geïnteresseerd zijn, de artikels over de verbouwing kun je hier én hier teruglezen.

In het kort, mijn vloer heeft een warme bruin hout kleur en de muren zijn wit met een wit/metallic streepje en al mijn meubels zijn ook wit. Het klinkt misschien een beetje saai maar dat is absoluut niet het geval. Ik vind het juist leuk om accessoires in verschillende kleurtjes neer te zetten. Zo heb ik nu voor de lente lichtroze en lichtblauwe accessoires en decoratie staan.

Ondanks dat ik heel blij ben met mijn opgeknapte kamer én het heel goed kan vinden met mijn ouders lijkt het mij ook erg leuk om op mijzelf te wonen en dat komt allemaal door pinterest!

inspirationDe decoraties hierboven zijn precies zoals ik bedoelde, veel wit met roze accessoires. Helemaal mijn ding én het past goed bij de lente met al dat roze. Althans, dat vind ik!;-) Het lijkt mij ook geweldig om een heel huis te decoreren i.p.v. alleen een slaapkamer. Je eigen eettafel en eettafelstoelen en je eigen bankstel uitzoeken. Ik kan mij er nu al op verheugen! Waar ik mij ook helemaal op kan verheugen zijn lichte kamers waar ik mijn foto’s voor mijn blog kan maken. Doordat ik maar een klein raampje in mijn slaapkamer heb moet ik mijn “fotostudio” altijd ergens anders naartoe slepen, natuurlijk geen ramp maar wel een gedoe!

inspiration5Licht in een ruimte is erg belangrijk en heeft op mij ontzettend veel invloed op mijn humeur. Te weinig licht is niet fijn maar te veel ook niet. Te weinig licht heb je vaak in de winter en kun je de bekende winter-dip ontwikkelen maar in de zomer kan het al snel te heet in een ruimte worden doordat er te veel zon naar binnen schijnt. Gelukkig zijn er veel oplossingen, ook voor schuine daken, op de website van VELUX kun je heel veel raaminspiratie én raamdecoratie vinden voor zowel teveel als te weinig dag licht in je huis.

inspiration3Keukens worden nog wel eens vergeten met decoreren. Vaak denken mensen bij het decoreren van een keuken dat het veel ruimte in beslag neemt maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt op een plankje leuke schaaltjes neerzetten of een vaasje met kleurige bloemen of een kan met bloesem takken er in. Die rechter foto is echt mijn favoriet en geeft echt een lente/paas gevoel zonder dat er heel erg de nadruk op wordt gelegd.

Volgens mij weet ik al bijna hoe mijn toekomstige huis eruit komt te zien. Wit als basis met kleurige accessoires maar voor nu ga ik eerst sparen en wegdromen bij al deze inspiratie foto’s! ;-)

Heb jij je droomhuis met droominrichting al of ben je net zoals ik nog steeds aan het wegdromen?

Liefs,

Isabel Cristina

2415

22 responses to “Let the sun shine! SpringSpiration

  1. ooh! Die inspiratiefoto’s zijn prachtig; ik vind dat wit/roze ook heel erg mooi, zo lieflijk!

  2. Lief dat wit met roze, heerlijk voorjaar. Dat dakraam met een soort balkonnetje vindt ik echt geweldig!: )

  3. Prachtig vooral die keuken, ik kan echt niet wachten totdat ik een eigen huisje heb. Bedankt voor het delen van deze prachtige foto’s.

♡ E-mail adres wil not shown in comment

