Spring/Summer trends 2015

instaspringsummer
De winkels en webshops stromen steeds voller met leuke lente en zomer spulletjes voor je huiskamer, kleding en sieraden. Benieuwd naar de trends van dit seizoen?

Dat ik zin heb in de lente is wel algemeen bekent denk ik… (ik heb het nog maar 10 keer verteld;-)) In januari begint mijn enthousiasme al voor de lente. Ja, wanneer iedereen nog loopt te klagen over het koude weer zit ik al met mijn gedachtes in de lente (ja, wel met muts en sjaal op!). In januari druppelen namelijk de eerste lente collecties kleding, accessoires, sieraden en woonaccessoires de winkel en webshops binnen. Ok, in januari is er nog niet veel aangevuld maar in de maand maart staat wel de gehele collectie al online en hangt het in de winkel. Tijd voor een overzichtje van de leukste trends van deze lente en zomer!

Alle items zijn onder de foto aanklikbaar. Klik op de naam om naar het desbetreffende artikel te gaan.
Veel kijk plezier en anders veel shop plezier! ;-)

1. My Jewellery jas €25,95 2. H&M Broek €24,99 3. Elise Rokje €14,99 4. H&M Jeans €39,99 5. Elise vest €
1. My Jewellery jas €25,95 2. H&M Broek €24,99 3. Elise Rokje €14,99 4. H&M Jeans €39,99 5. Elise vest €36,99

Fashion.
In de mode zie je veel veranderingen als je het mij vraagt. Vorig jaar zag je bijvoorbeeld nog veel neonkleurtjes maar dit seizoen zie je dat de pastelkleurtjes ervoor in de plaats is gekomen. Ik houd ervan! Naast pastelkleurtjes zie je ook veel printjes terug zoals bloemtjes, streepjes en ook zie je dierenprintjes nog vaak terugkomen. De dierenprintjes hoeven overigens niet de exacte kleuren te hebben zoals de “echte” printjes zo zie je bijvoorbeeld ook veel printjes in de “textuur” van stof en schoenen.

De skinnyjeans waren jaren niet weg te denken uit ons kledingkast, ook dit jaar niet maar je ziet wel wat veranderingen. Dit jaar zie je de broeken met wijde pijpen veel in de winkels hangen, de trend zag je vorig seizoen al een beetje maar de trend zet zich nu echt voort. Persoonlijk vind ik het heel leuk. Skinnyjeans zijn namelijk niet voor iedereen even flatteus. Een broek met wijde pijpen doet je echt slank lijken (en is in de zomer toch wat minder warm dan een skinnyjeans) Zoals ik al eerder zei zijn de skinnyjeans nog niet helemaal verdwenen uit de winkels maar er is wel het e.e.a. verandert. Skinnyjeans zijn namelijk steeds vaker te koop met hogere tailles. (dag lovehandles!)

Jassen en vesten zie je komend seizoen steeds meer in een langere lengtes. Van de winter zag je al vesten tot op de knie maar dat geldt ook voor de lente en zomer. Ook zie je steeds meer de jas (1.) Ik ben er echt gek op en wil deze jas het liefst in alle kleuren én lengtes! <3

1. By Mother Nature ketting €27,50 2. My Jewellery ketting €19,95 3. By Mother Nature ketting €19,95 4. By Mother Nature armband €27,50 5. My Jewellery armband €9,95 6. My Jewellery Horloge €19,95
1. By Mother Nature ketting €27,50 2. My Jewellery ketting €19,95 3. By Mother Nature ketting €19,95 4. By Mother Nature armband €27,50 5. My Jewellery armband €9,95 6. My Jewellery Horloge €19,95

Sieraden
Ik houd ervan, zeker van deze bovenstaande sieraden, die staan nu namelijk allemaal op mijn wishlist! <3 Wat je dit seizoen veel ziet zijn natuurstenen, minimalisme, bangles en ook hier zie je zachte pastelkleuren terugkomen.

Als eerst de natuurstenen, ik ben er echt gek op. Elke steen heeft namelijk zijn eigen naam én betekenis, leuk om als cadeautje weg te geven. De  slaven armbanden, je zag ze afgelopen zomer al met bedrukte tekst erop, dit jaar zie je nu ook andere metalen armbanden met kleine bedels of zoals hierboven met een wishbone.

Wat ik ook wel leuk vind is dat de statement ketting nu een tegenhanger heeft namelijk de minimalistische sieraden. Statement kettingen zijn leuk maar niet altijd even handig (lang haar dat vast zit) Je ziet nu heel veel kleine schattige kettinkjes en armbandjes. Soms enkel gedragen maar af en toe ook 2 of 3 tegelijk, alles mag! (naja alles.. je wilt er niet uitzien als B.A. Baracus toch?!;-))

1. H&M bootschoenen €39,95 2. H&M leren sneakers €59,99 3. My Jewellery espadrilles €29,95 4. H&M bootschoen met plateauzool €19,99 5. H&M loafers €24,99
1. H&M bootschoenen €39,95 2. H&M leren sneakers €59,99 3. My Jewellery espadrilles €29,95 4. H&M bootschoen met plateauzool €19,99 5. H&M loafers €24,99

Schoenen
Mijn favoriete gedeelte van een outfit (echt waar!). Bootschoenen zag je vorig jaar al veel voorbij komen en zijn ook dit jaar weer een trend, nu zie je bootschoenen ook terugkomen met dikkere zolen… (ik denk dat ik hier nog een beetje aan moet wennen..)

Espadrilles vind ik ook erg leuk maar het enige nadeel van espadrilles is dat de zolen altijd zo dun zijn (ja I know, zie vorig puntje, het is ook nooit goed..;-)) Toch blijven ze erg leuk, zeker in printjes!

Vorig jaar zag je nog wel eens ballerina’s voorbij komen maar dit jaar zijn loafers daar echt voor in de plaats genomen. begin vorig jaar zag je ze ook al maar toen zag je er nog niet veel mensen mee lopen. Men vond namelijk dat het een hoog pantoffel gehalte had en het deed ze denken aan hun oma. (nooit geweten dat je oma nu zo hip kon zijn hè;-))

1. H&M Mand €17,99 2. My Jewellery theelichthouder €8,95 3. Action Kandelaar €2,79 p.s. 4. Action roos in fles €1,39 p.s. 5.  H&M dienblad €12,99 6. H&M Plaid met franje €29,99
1. H&M Mand €17,99 2. My Jewellery theelichthouder €8,95 3. Action Kandelaar €2,79 p.s. 4. Action roos in fles €1,39 p.s. 5. H&M dienblad €12,99 6. H&M Plaid met franje €29,99

Interieur en decoratie
Pastelkleuren zijn ook te vinden in het interieur. Heerlijk al die frisse kleuren! <3 Wat je dit seizoen heel veel ziet zijn mandjes, metalen mandjes. Ik heb er zelf ook één in het lichtroze.

Wat mij de laatste tijd al opviel is dat veel hout decoraties en meubilair twee kleuren hebben namelijk onbewerkt hout én een geverfde gekleurde kant. Erg leuk als je het mij vraagt! Bij tafels zie je vaak onbewerkte tafelblad met geverfde poten.

De trends van dit seizoen zijn voor een groot deel helemaal mijn ding! Nu nog de jackpot winnen en dan ga ik flink shoppen! ;-)

Wat vind jij van de trends? zit er iets tussen dat je leuk vind?

Liefs,

Isabel Cristina

21 responses to “Spring/Summer trends 2015

  1. Oh my… Ik vind de eerste jas echt een killer. Dit artikel gaat mij geld kosten.

  2. De lente kriebels beginnen meer en meer op te komen door al die leuke artikels en pastelkleuren! Leuke collages heb je ook gemaakt!

  3. Mooie items, heb al een aantal dingen gezien dat ik dacht: ah jaaa dat wil ik hebben. Ik wil ook voor de zomer graag zo’n wijde broek, lijkt me heerlijk!

  4. Wat een gave collages! Ik vind de pastelkleuren allemaal zo mooi! Nummer 4 van de sieraden; wauw!

  5. Wat een ontzettend leuk en handig artikel zeg. Ik ben dol op pastelkleuren dus dat moet helemaal goedkomen. En broeken met wijden pijpen zitten inderdaad lekker luchtig haha, ook al denk ik dat ik toch eraan moet gaan wennen hoor ;-) X

♡ E-mail adres wil not shown in comment

