My Colombia photo album

Het basispapier wat ik koos, vind ik erg mooi! De foto's komen goed tot zijn recht en zijn door de vouw in het midden nog steeds goed te zien.

Het vastleggen van mooie momenten, ik ben er gek op! Iets wat bovenaan mijn lijstje stond was een fotoboek maken van mijn ontmoeting met mijn biologische familie uit Colombia. My dream came true!

 De lezers die mijn blog al wat langer kennen weten inmiddels dat ik als kleine baby van acht maanden ben geadopteerd en in 2009 mijn familie voor de eerste keer heb mogen ontmoeten.

Het was een reis van ruim drie weken waarbij we prachtige plaatsen hebben gezien, maar liefst acht keer hebben gevlogen, hebben we heel veel van de Colombiaanse cultuur gezien én natuurlijk als hoogtepunt mijn biologische familie voor het eerst ontmoet.

Toen Webprint mij voor een samenwerking benaderde wist ik meteen wat voor foto’s er in mijn boek zouden komen, namelijk de foto’s van mijn rootsreis! De selectie uit ruim 4.000 foto’s was begonnen maar viel om eerlijk te zijn niet echt mee. Oude herinneringen ophalen is leuk, maar achter heel veel foto’s zit een mooi verhaal waardoor het uitzoeken best lang duurde haha.

Via de website van Webprint kun je makkelijk een account aanmaken. Via dit account kun je al je eigen gegevens invullen, kun je alle bestellingen terug zien én kun je ook je fotoboek opslaan. Één van de voordelen van Webprint is dat alles online gaat wat ik persoonlijk een groot voordeel vind. In principe kun je op elke computer aan je album werken én je hoeft geen programma’s te downloaden.

De foto's die je wilt gebruiken in het
Het maken van een album bij Webprint is heel simpel. Via het menu kun je makkelijk een fotoboek naar keuzen kiezen en aan de slag gaan. De foto’s die je wilt gebruiken in het fotoboek kun je via “foto’s beheren” makkelijk toevoegen en verschillende mapjes zetten.
Na het bestellen van het fotoboek kun je online bekijken
Na een aantal werkdagen lag dit pakketje op mijn deurmat. Naast het mooie fotoboek ontving ik ook een aantal andere leuke extraatjes zoals een kortingen voor Zalando en Hello Fresh.
Voor mijn fotoboek koos ik een vierkant fotoboek in het formaat
Voor mijn fotoboek koos ik een vierkant fotoboek in formaat L (20×20 cm), een harde kaft en basispapier
Het basispapier wat ik koos, vind ik erg mooi! De foto's komen goed tot zijn recht en zijn door de vouw in het midden nog steeds goed te zien.
Het basispapier wat ik koos, vind ik erg mooi! De foto’s komen goed tot zijn recht en zijn ondanks  de vouw in het midden nog steeds goed te zien.
Naast de
Naast de foto’s die je kunt toevoegen zijn er ook veel andere opties. Zo kun je de foto rond uitsnijden, cartoons toevoegen en natuurlijk tekst toevoegen.
De lezers die mijn
De lezers die mij via instagram volgen hebben een aantal weken geleden al gezien dat ik bezig was met het ontwerpen van een familieboom. Dit is uiteindelijk het resultaat geworden!
de
Nog een leuke extra bij Webprint zijn deze foto’s. Toen ik een account aanmaakte bij Webprint kreeg ik meteen een welkoms mail met een code voor 50 gratis foto’s. Super leuk!

Al met al ben ik heel blij met mijn fotoboek, kwalitatief is het echt een prachtig boek én krijg je daarnaast nog veel extraatjes! Mocht je ook geïnteresseerd zijn in een fotoboek of meer informatie klik dan hier.

Heb jij wel eens een online fotoboek gemaakt?

Liefs,

Isabel Cristina

2415

26 responses to “My Colombia photo album

  1. Wat een geweldig boek en zo leuk om zo al je herinneringen te bewaren. Veel beter dan op een geheugenkaartje toch?

  2. Wat leuk! Wij zeggen altijd: ja we gaan een fotoboek maken! Maar inmiddels moeten we nu nog een fotoboek van de vakanties naar Italie, Londen en Parijs maken.. Zucht.. XO

  3. Mooi en zeker van emotionele waarde zo een album. Ik wist niet dat jij was geadopteerd. Mooi album, mag je zeker trots op zijn.

  4. Ik volg je al een tijdje maar had blijkbaar gemist dat je was geadopteerd. Wat een prachtige fotoboek is het geworden!Hoe was het om je biologische ouders te ontmoeten?

  5. Ik volg je al een tijdje, maar ook ik wist nog niet dat je geadopteerd was. Mooie herinnering dit boek!

  6. Wauw, wat tof. Ik vind het ook heel mooi om bijzondere reizen vast te leggen en de foto’s te laten drukken in een album. Erg mooi dat jij dat nu ook hebt gedaan.

  7. Wat een mooi boek zo, en gaaf dat je die reis hebt mogen maken! Lijkt me heel bijzonder. Lastig hè om zoveel foto’s uit te zoeken! Ik heb zelf ook pas een album besteld bij Webprint, erg tevreden over :).

  8. Heel mooi fotoboek…
    Zelf hou ik toch meer van de echte foto’s die je zelf moet inplakken of kan vast houden om te bekijken.

  9. Je fotoboek is heel mooi geworden! En wt tof dat je ook nog eens gratis foto’s kreeg! Altijd leuk!

♡ E-mail adres wil not shown in comment

