My draw essentials + Budget tips

instazentangleflamingo
Sinds een aantal weken ben ik helemaal gek op tekenen en heb ik al een aantal Zentangle tekeningen gemaakt. In dit artikel vertel ik welke spullen ik gebruik en geef ik een aantal budget tips.


And miss seahorse is done. What shall I draw next…#zentangle #drawing #blackandwhite #Brightcolors #sealife #curlycreativenl

A photo posted by Gelukjes van Maris (@gelukjesvanmaris) on

.
Zentangle, tot een paar weken geleden had ik er nog nooit van gehoord totdat ik dit prachtige zeepaardje van @curlycreativenl zag. Super leuk én heel mooi!

Zentangle is een kunstvorm en meditatie en een echte hype.
   ‘Zen’ is genoemd naar de Japanse vorm van Boeddhisme:  je zoekt naar leegte, wijsheid en stilte, zoals Boeddha dat óók deed.

Tangle in het Engels betekent ‘wirwar, knoop’ maar ook wel ‘omarming’.

Hoe ingewikkeld Zentangles ook lijken, zij zijn eenvoudig te tekenen met simpele, herhalende lijnen. Op die manier is het mogelijk om met ontspannen aandacht prachtige abstracte kunst te creëren.  
Bron: Writersplaza.nl

Ik denk dat ik mijzelf best creatief kan noemen (Denkt na..) maar in het begin wist ik niet zo goed hoe ik moest beginnen aan mijn eerste zentangle. Uiteindelijk is het gelukt dankzij iets heel simpels, gewoon doen en niet te veel nadenken! (True story!) Je moet gewoon doen wat er in je opkomt en er plezier in hebben! Er is namelijk niks goed of fout! Teken met potlood de buitenlijnen en teken daarna verschillende patroontjes erin. Fineliner erover en je bent klaar, TADA!

De spullen die ik voor het maken van zentangles gebruik lopen uiteen qua budget. Zo gebruik ik zeer budget spulletjes zoals van de Action of van de Hema maar ook spulletjes die je alleen bij boekhandels en hobbywinkels kunt halen.

Met deze potloden van de Action zet ik de basis
Met deze potloden van de Action zet ik de basis van al mijn tekeningen. Het zijn H-B potloden wat erg fijn is. (De letters en cijfers geven aan hoe zacht het potlood is) De prijs van dit setje kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij is dit setje niet duurder dan €3,-.
Als eerst
Één van mijn nieuwste favorieten zijn de fineliners van de Hema. In dit kleine doosje zitten maar liefst 12 verschillende kleuren en de stiftjes hebben allemaal een punt van 0,4mm. Niet heel erg klein maar goed genoeg om zentangles en mandala’s in te kleuren. Dit setje koste maar liefst €2,-, dus mocht je op zoek zijn, deze kan ik je deze zeker aanbevelen!
Alle lijnen voor mijn zentangle maak ik met deze pen van de Hema of mijn Micro pen.
Alle lijnen voor mijn zentangle maak ik met deze pen van de Hema of mijn Micro pen van 0,2 mm. Deze pen van de Hema lijkt misschien groot in vergelijking met mijn micro pen maar het is een goede vervanger als je geen micro pen kan vinden of als je die te duur vind. De pen is 0,38 mm maar verschilt ook in dikte als je er op duwt. Als je heel zachtjes over het papier gaat zal je een heel klein en dun lijntje krijgen dus. Deze stift is per €0,75 per stuk én in verschillende kleurtjes verkrijgbaar.
Deze passer en halve geo-cirkel
Deze passer en halve geo-cirkel (is dat een woord?) kocht ik ook laatst en is ook erg handig bij het teken van cirkel en een hoek van 40 graden. Ik kocht dit in een setje van €0,59 maar ik weet alleen niet meer hoe die winkel heet. De winkel is in Meppen DE tegenover de Media Markt.
mmm
De wat duurdere producten die ik gebruik zijn o.a. de fineliners van Stabilo. Het is een setje van 20 pennen en kost ongeveer tussen de €20,- en €25,-. Niet heel goedkoop maar het is het zeker waard als je het geld (er voor over) hebt. Deze stiften heb ik namelijk gekregen toen ik nog een kleine Isabel van acht jaar oud was. Ze doen het op 2 na allemaal nog, best duurzaam toch?De Micro pen waar ik al eerder over schreef heb ik gekocht bij een hobby winkel voor €3,50, geen rib uit mijn lijf maar wel duurder dan die van de Hema.

Daarnaast gebruik ik ook verschillende soorten gummetjes zoals hierboven. Een kneedgummetje en een driehoek gum. Vooral die driehoekige gum is erg handig om in heel klein streepje te gummen.

Dit zijn een aantal spulletjes die ik gebruik voor mijn tekeningetjes. Zoals je ziet hoeft het niet duur te zijn. Zeker als je een beginner bent en het wil uitproberen dan kan ik je zeker de spulletjes van de Hema en Action aanbevelen.

Wist jij wat Zentangle is?

Liefs,

Isabel Cristina

 

24 responses to “My draw essentials + Budget tips

  1. Ik had ook nog nooit van zentangle gehoord, maar wauw! die flamingo is onwijs mooi, en dat zeepaardje ook!

  2. Zentangle?!? Nooit van gehoord, gewoon tekenen noem ik dit en nog heel goed ook! Die fineliners van de HEMA wil ik ook !!! : )

  3. Dat zeepaardje is zo cute! Tekenen en kleuren is niks voor mij maar vind het wel leuk om te zien.

  4. Ja, ik vind het er zo leuk uitzien! @mcdid op Instagram maakt ze ook, dus samen met jouw mooie tekeningen, zie ik die van haar ook langskomen en dan gaat het best kriebelen. Wie weet doe ik het binnenkort ook!

  5. Ik kende Zentangels nog helemaal niet! Over het algemeen ben ik niet zo van het tekenen dus ik denk ook niet dat ik hier mijn rust heel erg in kan vinden, maar het is wel leuk voor anderen! Ik geloof zeker dat je hier veel plezier in kunt hebben. :)

  6. Ik had wel al van zentangle gehoord, en ik heb er echt al veel foto’s van zien voorbijkomen. Het is echt prachtig, maar het lijkt zo moeilijk wat uiteindelijk waarschijnlijk helemaal niet waar is! Toch eens proberen! (;

  7. Wat leuk om te zien wat voor spulletjes je allemaal gebruikt. De tekening van het zeepaardje vind ik super leuk! <3
    En de fineliners van Hema zijn ook een van mijn favorieten (en zo goedkoop!)

  8. goede Essentials! ik vind het zelf zo leuk om wat simpele tekeningen te maken als ik me verveel of eigenlijk ergens anders mee bezig moet zijn hihi :)
    xx Julia ~Creativenails4fun~

♡ E-mail adres wil not shown in comment

