DIY Teapot Card

Teapot card diy 33
Kaartjes ontvangen blijft nog steeds leuker dan een mailtje ontvangen. Vandaag laat ik je zien hoe je een theepot kaart kunt maken én kun je ook een gratis printables downloaden!

Sinds kort ben ik aan het snailmailen met @curlycreativenl, snailmail is ouderwetse post. Je maakt voor elkaar leuke, gezellige én creatieve postpakketen met af en toe een brief erbij. Je kunt je misschien wel voorstellen dat dit helemaal mijn ding is! (doet vreugdedansje!)

Voordat Mariska van Curlycreative en ik begonnen met snailmailen hebben we onze interesses uitgewisseld zoals favoriete kleur en ander dingen. Een van Mariska’s favorieten was een oma servies, erg leuk! Uiteindelijk heb ik voor de snailmail een ouderwets theepot kaartje gemaakt die je zelf ook kunt uitprinten én maken!

Benodigdheden:
♡ Printer en papier
♡ Schaar
♡ Eventueel potloden, stiften en verf.
♡ Eventueel embossing set.

Het maken van een ouderwets theepotje was niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk! Het heeft mij uiteindelijk een 2 uur gekost om het in illustrator voor elkaar te krijgen maar dan heb je ook wat! ;-). De theepot heb ik uiteindelijk in twee varianten gemaakt, één met print en één helemaal blanco. De blanco theepot kun je dus helemaal naar eigen wens versieren!
TeaPot With blanco Zoals je kunt zien heb ik de theepotten erg licht gemaakt, dit is misschien een klein beetje lastig met het knippen maar zo zie je niet zo snel het kniprandje als je het helemaal hebt uitgeknipt! (Patroon wordt groter als je erop klikt)

Als eerst knip je de theepot
Als eerst knip je de theepot voorzichtig uit, je wilt natuurlijk niet dat je theepot er uit gaat zien Barstje (Disney lover know what I mean.. ;-))
Voor een
Om mijn kaart wat meer diepte te geven heb ik een embossing setje gebruikt om verschillende vormpjes in het theepotje te drukken. Dit is natuurlijk niet een stap die je moet doen maar wel erg leuk als je de spulletjes toch hebt liggen.
Als je helemaak
Als je helemaal klaar bent komt je theepot er zo uit te zien. Erg leuk voor thee en kaartjes liefhebbers en natuurlijk creatievelingen! Wist je dat ik de bloemenprintjes ook zelf heb gemaakt met waterverf?

Inmiddels heeft Mariska mijn snailmail gekregen en heb ik al hele lieve complimenten mogen ontvangen! (Jeej, mission accomplished!)

Stuur jij wel eens kaarten en vind jij het leuk om kaartjes te ontvangen?

Liefs,

Isabel Cristina
P.S. Ga je dit kaartje ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

♡ P.s. Doe je al mee met mijn winacties? Ik geef in samenwerking met Dream Jewels Design een prachtige armband weg én ik geef een leuk samengesteld pakketje weg ♡

  

19 responses to “DIY Teapot Card

  1. Echt een heel leuk kaartje zeg! Zo handig dat ik het zo kan uitprinten, thanks! 😘

  2. Ah heel lief! Theepotjes en rozen is en blijft een mooie combinatie. Ik moest bij de eerste foto goed kijken want het zo wit dat ik het haast niet zie.

  3. Ik doe ook aan snail-mail en zou een thee potje is natuurlijk super om te krijgen en ook erg leuk om te maken! Leuk dat je er zo veel energie in stopt

    • Wat leuk dat je ook aan snailmail doet! Ik doe het pas sinds kort maar ik vind het nu al heel erg leuk! Al je creativiteit in een envelop stoppen ;-)

  4. Ah, wat een leuk idee zeg, ziet er gaaf uit! En inderdaad: mailen mag dan wel lekker makkelijk zijn, een kaartje ontvangen is 10 keer zo leuk :)

♡ E-mail adres wil not shown in comment

