DIY Dreamcatcher

Dreamcatcher DIY 1
Dromenvangers, je ziet ze tegenwoordig overal en ik vind ze echt super leuk! Vandaag een hele simpele DIY die nét even anders is dan alle andere dromenvanger DIY’s.

 

Een tijdje geleden maakte ik al een kleine mini dromenvanger voor mijn birthday giveaway. Toen ik laatst de dromenvanger DIY van de zusjes Larissa en Tara zag begonnen mijn handen weer te kriebelen om er nog één te maken. Eigenlijk was ik al van plan om nog een dromenvanger voor mezelf te maken omdat ik er al een klein gehaakt kleedje voor had gekocht maar ik had nog niet de tijd gehad om hem in elkaar te zetten.

Het leuke aan de dromenvangers van de zusjes Verbon is dat zij er van die leuke bedeltjes erin hadden gehangen. Dat wilde ik er ook in hebben, het stond echt zo leuk!

Benieuwd hoe je een dromenvanger kunt maken met een gehaakt kleedje? Lees dan snel verder.

Benodigdheden:
– Ring (Ik gebruikte ring van een lampenkap maar je kunt ook een borduurring gebruiken)
– Gehaakt kleedje
– Lijm (ik gebruikte contactlijm van de Hema)
– Lintjes (Markt, Action, Xenos etc.)
– Bedeltjes (Armband)
– Veertjes (Ebay)
– Touw (ijzergaren van de Hema)
– Schaar

dd
Als eerst bedek je de ring met een lint. Mijn lint heeft geen plakzijde waardoor ik lijm moest gebruiken om het lint vast te maken. Mocht je dit lastig vinden dan kun je ook (kant) lint met plakrand van de Action gebruiken of washitape :-)
x
Na het bedekken van de ring kun je beginnen met het gehaakte kleedje aan de ring te bevestigen. Ik kocht mijn gehaakte kleedje in een winkeltje maar mocht je zelf handig zijn of een handige moeder of oma hebben dan kan je die natuurlijk ook gebruiken. Als eerst maak je de punten van het kleedje vast aan de ring. Mijn kleedje heeft 11 punten, al die punten bevestigde ik aan de ring door het draad door die punt heen te steken en dan weer terug om de ring te gaan. Je gaat net zo lang door tot je alle punten hebt bevestigd aan de ring.
d
Hetzelfde doe je nu met het stukje dat tussen de punten zit. Hierdoor krijg je geen punten meer maar een rond kleedje in het midden. Aan het touwtje heb ik een aantal kraaltjes geregen maar dat hoeft natuurlijk niet.
v
Veertjes kunnen natuurlijk  niet ontbreken bij een dromenvanger. De veertjes kun je met een touwtje heel simpel aan je ring vastknopen. Als extraatje lakte ik glitter streepjes op de veer.
e
Bevestig daarna allerlei soorten lintjes en veertjes aan je dromenvanger, hoe meer verschillende lintjes hoe leuker er het uit ziet. Aan de ring bevestigde ik kleine parelmoer bedeltjes die je hier niet goed ziet maar in het echt heel leuk eruit ziet.
Dreamcatcher DIY 1
Nadat je alles eraan hebt gehangen ziet je dromenvanger er ongeveer zo eruit. Best leuk toch?

Ik vind het resultaat in ieder geval erg leuk gevonden, nu nog een leuke plek vinden om hem op te hangen. :-)

Wat vind jij van dromenvangers? Heb jij er ook één hangen?

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je deze dromenvanger ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

28 responses to “DIY Dreamcatcher

  1. Ik vind dit een hele mooie dromenvanger. Ik heb zelf niks met dromenvangers eigenlijk maar deze vind ik heel cute.

  2. Ik vind hem prachtig, de kleuren zijn ook lekker dromerig. Het kanten kleedje staat er leuk in. Zelf heb ik een hele tijd een hele grote dromenvanger met wolven erop boven mijn bed gehad,

  3. Echt prachtig! Ik ben helemaal blij met die dreamcatcher van de actie. Hij hangt al boven mn bedje :)

  4. Super leuk, ga het ook eens proberen in de zomervakantie! :) ik heb op mijn kamer twee dromenvangers hangen van een “indianenkraampje” op een festival :)

  5. Wauw! Superknap gedaan, hij is heel erg mooi geworden! Ik ben dol op dromenvangers!

  6. Je dromenvanger is echt super mooi geworden. Ik heb ook wel eens dromenvangers gemaakt met kinderen op school. Erg leuk om te doen, vind ikik :)

    • Hi Angelique,

      Wat een leuk compliment! Helaas maak ik ze niet voor verkoop. Het is overigens niet moeilijk om te maken, dus je zult ze vast zelf ook kunnen maken. Veel succes!

      Liefs, Isabel Cristina

♡ E-mail adres wil not shown in comment

