DIY Decoration Labels

d

Decoratie labels kun je op veel plaatsen kopen in verschillende kleuren en maten maar hoe leuk is het als je een label kan maken naar eigen smaak en wens?

Labels kon je eigenlijk overal vinden, zoals houten en metaal. Je kunt ze op de leukste plekken hangen, aan deurknoppen, rieten mandjes. Tja, waar eigenlijk niet.. ;-) Toch leek mij een persoonlijke label leuker dus ging ik aan de slag.

Benodigdheden:
– Klei
– Sateprikker
– Mesje
– Deegroller of fles
– Lint of touw
– Label envelop sjabloon Hema €0,95

s
Voor de vorm van de labels heb ik de sjablonen gebruikt van de Hema, er zitten op één vel 8 label sjablonen waarvan 4 verschillende vormen, erg leuk dus! Voor de letters gebruikte ik bovenstaande letterstempels maar mocht je die niet hebben dan kun je ook met een sateprikker de letters in de klei duwen.
Dit is één van de
Dit is één van de vormpjes op het vel. (het originele vel is a4 maar omdat van elk vormpje er nog één op zat heb ik hem door het midden geknipt en aan m’n moeder gegeven) Leg het sjabloontje op de klei en snij met een mesje voorzichtig langs de rand van de label.
Nadat je het hebt uitgesneden kun je de letters erin maken. Vergeet geen gaatje te maken om hem op te hangen!
Nadat je het hebt uitgesneden kun je de letters erin maken. Vergeet geen gaatje te maken om hem op te hangen! Het gaatje kun je in het midden maken maar ook aan beide kanten.
Het
De droogtijd hangt af van de dikte, mijn klei labels zijn niet heel dik dus die waren met 1,5 dag droog. Als ze niet meer vochtig aanvoelen dan kun je verder met de volgende stap. Tijdens het kleien kun je de meeste randjes glad en fijn strijken maar als het eenmaal droog is kunnen die er alsnog best grof ogen. Dit kun je heel simpel oplossen door met een nagelvijl langs de randjes te gaan. De linker twee labels zijn al gedaan en de rechter label niet. Kun je het verschil zien? (Is mijn nagelvijl niet te cute!? <3)
d
Als je klaar bent met het vijlen kun je ze gaan ophangen. Ik gebruikte hiervoor touwtjes en een lintje.

Voor deze labels heb ik witte zelfdrogende klei van de Action gebruikt maar je kunt ook Fimoklei gebruiken of de labels een kleurtje geven. Alles is mogelijk!

Heb jij decoratie labels in huis?

Liefs

Isabel Cristina

P.S. Ga je deze labels ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

21 responses to “DIY Decoration Labels

  1. Heel cute weer. Ik sta er echt elke keer weer van te kijken hoe lief het allemaal is.

  2. wow die tags zien er super leuk uit! echt cool, en ook leuk om aan een gift of cadeautje te hangen en er iemands naam op te schrijven of een lieve bootschap :)
    x

♡ E-mail adres wil not shown in comment

