DIY See through frame

Als het goed is moet
Heb je altijd al een doorkijk frame willen hebben waar je meer dan alleen een foto in kan doen? Vandaag laat ik je een hele simpele manier zien hoe je dit kunt maken!

Over een aantal dagen is het zomer en dat betekent dat alle zand, schelpjes en zeesterren weer in mijn interieur te vinden zijn.

Een paar weken geleden kocht ik het bekende fotolijstje met veer van de Action. Ik weet het, inmiddels heeft iedereen er eentje maar dat maakt ze niet minder leuk toch? ;-) Je kunt naast die veertjes ook andere leuke foto’s in doen maar helaas geen schelpjes.. dat gaat niet passen..

Ik weet dat er vitrine fotolijstjes zijn en je daar spulletjes in kan stoppen, erg leuk maar wat ik zo leuk vind aan het fotolijstje-met-veer van de action is dat het licht er doorheen schijnt en dat heb je niet met de meeste virtine fotolijstjes. Ze bestaan wel, zoals o.a. van Riviera Maison (super leuk!) maar dat vind mijn portemonnee niet zo leuk..

Omdat ik heel graag een vitrine fotolijstje wilde hebben om mijn schelpen in te doen heb ik uiteindelijk mijn creatieve brein aan het werk gezet en het resultaat is best goed gelukt al zeg ik het zelf :-)

Benodigdheden:
– 2 Fotolijstjes
– Schelpjes
– Posterplakkers of lijmpistool
– Eventueel verf

Als
De fotolijstjes die ik voor deze DIY heb gebruikt zijn de Albunna lijstjes van de Ikea. De exacte prijs weet ik niet meer maar in principe kun je dit met bijna elk lijstje maken.
Omd
Omdat mijn lijstjes best saai blanco zijn koos ik ervoor om ze een white wash look te geven. White wash verf is te koop is verkrijgbaar in verschillende winkels maar omdat ik alleen deze witte verf in huis had gebruikte ik deze. Het gaat als volgt: pak een watje, doe er wat verf om en smeer het uit op het lijstje. Even laten drogen en dan heb je dit als resultaat.
Haal
Haal de fotolijstjes uit elkaar zoals hierboven. Mocht je jouw fotolijstjes ook bij de Ikea hebben gekocht. vergeet dan niet de plastic folies aan beide kanten van het glas af te halen. Nadat je dit hebt gedaan laat je de achterkantjes van de fotolijstjes eraf want die gebruiken we niet.
Je kunt er voor kiezen om het lijstje helemaal te vullen met schelpjes, in dat geval heb je geen lijm of posterplakkers nodig maar wil je net als ik een aantal schelpjes in het midden hebben dan plak je zoals hierboven
Je kunt er voor kiezen om het lijstje helemaal te vullen met schelpjes, in dat geval heb je geen lijm of posterplakkers nodig maar wil je net als ik een aantal schelpjes in het midden van het lijstje hebben dan plak je zoals hierboven een stukje posterplakker op de schelp of zeester. In plaats van posterplakkers kun je ook een lijmpistool gebruiken. De lijm van een lijmpistool is alleen lastiger van je schelp of zeester af te krijgen wanneer je de lijst nog ergens anders voor wilt gebruiken, daarom koos ik voor posterplakkers.
Nadat je alle schelpjes op de gewenste
Nadat je alle schelpjes op de gewenste hebt “geplakt” kun je de fotolijstjes aan elkaar vastmaken. Ik heb dit gedaan met posterplakkers maar ook dit kun je met een lijmpistool doen.
Als het goed is moet
Doordat je de achterkantjes van de fotolijstjes hebt weggelaten krijg je ruimte om de schelpjes tussen de lijstjes stoppen wanneer je ze aan elkaar vastmaakt. Het resultaat vind ik erg leuk geworden, ik ben nu al aan het bedenken wat ik er nog meer tussen kan stoppen.. haha

Gebruik jij wel eens spullen op een manier waarvoor ze eigenlijk niet bedoelt zijn?

Fijn weekend!

Liefs,

Isabel Cristina
P.S. Ga je dit fotolijstje ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

18 responses to “DIY See through frame

  1. Wat leuk! Zeker iets om uit te proberen!
    Wij vinden het ook erg leuk om spullen op een andere manier te gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn.

    Creatieve groetjes,

    Kim & Denise

♡ E-mail adres wil not shown in comment

