DIY Watercolor feathers

Als laatst teken je
Pasen en pastel kleurtjes horen bij elkaar. Net als veertjes, die kunnen met Pasen gewoon niet ontbreken! Vandaag kun je zien hoe je een waterverf veertje kunt maken!

Als je mij via instagram volgt heb je misschien al kunnen zien dat ik de laatste tijd mijn Action waterverf setje al voor meerdere projectjes heb gebruikt. Het is één van mijn nieuwe hobby’s en ik word er steeds beter in! Nee geen hoge eigendunk, oefening baart gewoon kunst! :-)

Vandaag laat ik je een techniek zien hoe je heel simpel veertjes kan maken met waterverf. In dit artikel maakte ik mijn veertjes op een chocopasta pot maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon op papier maken en inlijsten.

Benodigdheden:
– Waterverf
– Penselen
– Papier of glas.
– Palet om kleuren te mengen

Zoals ik al aangaf
Zoals ik al aangaf heb ik mijn veertjes op een glas gemaakt maar dat kan natuurlijk ook op papier gemaakt worden. De witte Action verf gebruikte ik als basis voor mijn veertje maar dat zie je in de volgende stap.
Alle veren
De basis van alle veren heb ik wit gemaakt maar mocht je de veren op papier maken dan moet je de basis een andere kleur geven. 1. Als eerst maak je een lange witte streep in het midden. 2. Daarna maak je aan elke kant de veertjes door kleine schuine streepjes naar boven te zetten. Onder wat groter dan boven. 3. Laat dit ongeveer 10 minuten drogen.

 

Roze is
De veertjes die ik maakte zijn allemaal roze maar je kan natuurlijk andere kleurtjes gebruiken. Je moet in ieder geval zorgen dat je uiteindelijk 4 soorten tinten van één kleur hebt. ik heb licht roze – donkerroze. Ook heb ik de verf niet verdunt.
Om mijn bas
Om mijn veertjes uiteindelijk op het eind wat minder wit te laten lijken heb ik de veertjes heel licht roze gemaakt. Ook deze keer met de veertjes mee verven. Hierna weer goed laten drogen.
dd
Hierna heb ik een aantal streepjes gezet in het veertje, het begint steeds meer op een veertje te lijken maar we zijn nog niet klaar.
Nadat je de streepjes bij de vorige stap hebt gemaakt maak je je penseel een klein beetje vochtig. (niet nat)
Nadat je de streepjes bij de vorige stap hebt gemaakt maak je je penseel een klein beetje vochtig. (niet té nat) met je vochtige penseel ga je nu over donkere streepjes die je net hebt gemaakt. Dit vervaagt het lijntje en maakt het wat minder hard.
Als laatst teken je
Als laatst teken je om meer diepte te krijgen een witte en een donkere streep in het midden naast elkaar. De rechterkant van de donkere streep in het midden heb ik ook wat donkerder gemaakt.

Als je al bovenstaande stappen hebt uitgevoerd zul je net zo’n veer krijgen als hierboven. Best leuk toch? Ik vind het resultaat erg leuk geworden. Mocht je nog vragen hebben dan kun je ze altijd stellen hieronder of via de mail. :-)

Happy Friday! <3

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je deze waterverf veer ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

29 responses to “DIY Watercolor feathers

  1. Wat super leuk! Ik ben de laatste tijd ook wat aan het experimenteren met waterverf (maar ik wist niet dat het in tubetjes te koop is bij de Action!!). Enorm origineel en leuk bedacht :)

  2. Ik vind het toch zo knap wat jij allemaal kunt maken en het staat zo lief het veertje erop! <3 Ik denk dat het een potje met vlekjes word als ik het ga maken hahaha :)

  3. Weer een mooie DIY zeg! Dat veertje ziet er echt schattig uit! En is ook weleens goed om te zeggen dat je ergens goed in bent hoor, hoef jij je niet voor te schamen hoor ;-) X

♡ E-mail adres wil not shown in comment

