Bird Swing DIY

Birdswing DIY 9
Paas decoraties zijn super leuk, schattig maar af en toe ook duur! Vandaag laat ik je zien hoe je heel simpel je eigen vogel schommeltje kunt maken.

Laatst zag ik dit onwijs schattige vogeltje op een schommel!
Laatst zag ik dit onwijs schattige vogeltje op een schommeltje! Heel schattig alleen dat zwarte metaal vind ik niet heel erg lente of paasachtig..

10 minuten nadat ik bovenstaande vogeltje zag kwam ik hele leuke roze en blauwe stenen vogeltjes tegen die ik al eerder in mijn shoplog liet zien, voor €0,59 kon ik ze gewoon niet laten liggen!;-)

Uiteindelijk besloot ik om zelf een vogelschommeltje te maken van de vogeltjes die ik toen kocht. Het resultaat is best schattig geworden al zeg ik het zelf. ;-)

Benodigdheden:
– Lijmpistool
– Takje
– Vogeltje
– Ijzerdraad
– Touw of lint
– Tang/Schaar

Voor deze DIY gebruikte ik
Voor deze DIY gebruikte ik een lijmpistool maar mocht je dit niet hebben kun je ook proberen het met alleslijm vast te plakken (alleslijm droogt langzaam dus wel even vasthouden of vastklemmen) Sisaltouw vond ik zelf erg leuk om te gebruiken maar mocht je dit niet leuk vinden kun je hier ook ander touw voor gebruiken of zelfs leuke gekleurde lintjes.
Als eerst pak je
Als eerst pak je het takje en draai je met het ijzerdraad om het takje. Zorg ervoor dat het ijzerdraad strak om het takje zit. Maak een boogje naar de andere kant en doe daar precies hetzelfde.
Nadat je één boogje hebt gemaakt
Nadat je één boogje van het ijzerdraad hebt gemaakt maak je ook een boogje aan de andere kant van het takje. Hierdoor krijg je twee boogjes van ijzerdraad en krijg je ook een mooier effect als je straks het touw of lint eromheen gaat wikkelen.
Als je de boogjes met ijzerdraad hebt gemaakt maak je
Als je de boogjes met ijzerdraad hebt gemaakt lijm je het ijzerdraad en het takje aan elkaar vast. Op deze manier rolt het takje er niet uit.
dd
Het bedekken van het ijzerdraad is erg makkelijk. Je maakt het touw of lint vast aan het takje en wikkelt daarna om het ijzerdraad. Glijdt het touw of lint weg? Met een druppeltje lijm voorkom je dit.
Uiteindelijk is
Na het wikkelen van het touw of lint komt het er zo uit te zien, almost done!;-) Alleen nog je vogel vast plakken en je bent klaar.

Birdswing DIY 7
https://instagram.com/p/zuN29Lm0we/?modal=true

Ik gebruikte hiervoor een onbewerkt takje en sisaltouw maar je kunt dit vogelschommeltje op vele manieren maken door lint te gebruiken, het takje te verven of door een zo’n mini vogeltje met échte veertjes te gebruiken.

Heb jij ook zo’n zin in de lente?

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je dit vogelschommeltje ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

20 responses to “Bird Swing DIY

  1. Wat ontzettend creatief zeg meis! Ik kan het je niet nadoen hoor haha ;-) Ik zie mezelf al gaan met een lijmpistool: denk dat ik mijn kleding aan elkaar vast lijm haha ;-) Kan ik mij toevallig niet ergens inschrijven voor een cursus “handig worden” bij jou ;-) ? X

♡ E-mail adres wil not shown in comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.