Marble Tray

e


De marmertrend, ik hou er nog steeds van en bedacht nog een ideetje hoe je marmer heel leuk kan toevoegen aan je interieur. Kijk je mee?

Een paar weken geleden schreef ik al een artikel over marmer onderzetters. Nu, een paar weken later ben ik er nog steeds weg van en maakte ik nog meer spulletjes met een marmer effect. Tja, als er eenmaal een ideetje in mijn hoofd zit moet ik het uitwerken! :-D

De benodigdheden zijn hetzelfde als met de marmer onderzetters alleen nu heb je ook nog een dienblad nodig.
De benodigdheden zijn hetzelfde als met de marmer onderzetters alleen nu heb je ook nog een dienblad nodig. We gaan de bodem van het dienblad namelijk met marmer bekleden. Mijn dienblad komt van de action, de orginele kleur was grijs maar ik heb hem geverfd in de kleur wit :-)

Om een marmer effect te creëren verwijs ik je door naar het artikel die ik eerder schreef. In dit artikel wordt precies uitgelegd hoe je het marmer effect kunt krijgen. Mocht je nog vragen hebben dan kun je die natuurlijk altijd stellen hieronder, via de mail, instagram of je postduif mocht je die hebben. :-)

Om een marmer effect te creeren verwijs ik je door naar het artikel
Als eerst meet je de binnenkant van je dienblad op en snijd je de klei iets groter (een paar milimeter) groter dan dat je net hebt gemeten. De reden dat je de klei iets groter uitsnijd is omdat klei een klein beetje krimpt tijdens het drogen. Mocht je marmer na het drogen alsnog te groot zijn dan kun je dit altijd eraf vijlen met een zachte vijl. (I know, klinkt vreemd maar werkt wel!;-)

Nadat je de klei op maat hebt gesneden leg je de klei niet in het dienblad om het te laten drogen. De klei is namelijk vochtig en je wilt natuurlijk niet dat je houten dienblad gaat vervormen door de vocht uit de klei.

Als de klei is gedroogd kun je de plak marmer op maat vijlen en in je dienblad leggen. Mocht je het marmer willen vastplakken aan het dienblad kies dan voor een prittstift of lijmspray in plaats van alleslijm, alleslijm is namelijk te “nat”. (Wel het dienblad inlijmen hè, niet het marmer dat is te breekbaar!)

e
Dit is mijn resultaat en ik vind hem erg schattig geworden. Het hartje ernaast maakte ik van de overgebleven klei en bevestigde ik op kurk.

Ik ben enthousiast én weet niet of ik kan zeggen dat dit mijn laatste marmer project is. Mocht je nog leuke marmer ideetjes hebben laat het mij dan vooral weten in de comments!

Alvast fijn weekend!

Liefs,

Isabel Cristina

P.S. Ga je deze marmeren dienblad ook maken? Laat mij het weten hoe jouw creatie is geworden door op instagram hashtag #ICDIY te gebruiken of mij met @isabelcristinas_ te linken in de foto, mailen kan natuurlijk ook! Vind ik héél erg leuk!

16 responses to “Marble Tray

♡ E-mail adres wil not shown in comment

